A Smart #5 egy 800 voltos elektromos jármű, lenyűgöző gyorstöltési képességgel és egy teljes értékű, 100 kWh-s akkumulátorral. Külső megjelenésében az elektromos smart #5, SUV off-road elemekkel kacérkodik, továbbá a 4,7 méter hosszával végleg eltávolodik a smart újdonsága a korábbi kisautós mivoltától.
A Kínában várhatóan 2024 végén debütáló ötüléses smart #5 2025 elején fog megérkezni az európai piacra. A kompakt smart #1 és a hozzá tartozó SUV kupés beütéssel rendelkező smart #3 után a középkategóriás smart #5 SUV a frissen megalapított márka harmadik tisztán elektromos modellje. Mint ismert, a smart most a Geely Group és a Mercedes-Benz közös szerelemgyermeke. Az #5-ös modellel a Smart először célozza meg a középkategóriás SUV-szegmenst, és talán még a Mercedes-Benz is csodálkozva nézi, hogy milyen műszaki paramétereket pakoltak az újdonság alá.
Az autó központi eleme a Geely PMA2+ platformja, 800 voltos rendszerrel és a padlóba épített 100 kWh-s akkumulátorral. A vásárlók választhatnak hátsókerék- vagy összkerékhajtású változatok közül – pontosabban négy teljesítményváltozat közül: két hátsókerék-hajtású modell 250 vagy 267 kW teljesítménnyel, illetve két összkerékhajtású modell 432 vagy 475 kW teljesítménnyel. A kétmotoros változatoknál az első motor 165 kW teljesítményt nyújt, míg a hátsó motor adja a különbséget. A csúcsmodellben ez 310 kW-ot jelent, a másik esetben pedig 267 kW-ot. Az alap verziók végsebessége 200 km/órában, míg a csúcsverziók 210 km/órában lettek limitálva. Továbbá a smart eddig csak egy 740 kilométeres hatótávot adott meg, de azt is a megengedőbb CLTC szerint mérve.
A smart szerint az akkumulátor 4C töltési sebességet támogat, ami 100 kWh energia mellett 400 kW-os DC töltési kapacitásnak felel meg. Így az akkumulátort mindössze 15 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékra feltölteni. Emellett a smart #5 alapfelszereltségként 22 kW-os AC töltési kapacitással rendelkezik.
A világpremieren a smart nem említette, hogy lesz-e olcsóbb, 400 voltos változat vagy kisebb akkumulátoros verzió a #5-ös modellből a későbbiekben. A kínai regisztrációs hivatal szerint az ötajtós modell egyetlen motoros változatai LFP akkumulátorral lesznek felszerelve, míg az összkerékhajtású modellek alapfelszereltsége az NMC kémiájú akkumulátor lesz. Mindez arra utalhat, hogy a Smart a 100 kWh-s NMC akkumulátor mellett kisebb LFP akkumulátort is kínálhat a jövőben.
Mindezekről hivatalos információ egyelőre még nincs. Ehelyett az összképet mutatták be Ausztráliában, ahol a technológiai oldalt elsősorban a Geely, míg a dizájnt a Mercedes biztosítja. Figyelemre méltóak a rövid túlnyúlások, amelyeket a 2,90 méteres tengelytáv és a 4,70 méteres teljes hossz tesz lehetővé, továbbá 1 9200 mm szélességgel és 1 705 mm magassággal bír a smart #5. A csomagtér kapacitása 1530 liter, ha le vannak hajtva a hátsó ülések, míg az első motorháztető alatt egy 72 literes tárolórekesz is helyet kapott.
A Smart a koncepciótól a végleges sorozatgyártásra érett modellnél meglehetősen sokat módosított a megjelenésen, így a végső smart #5 markánsabb, szögletesebb lett. Az elektromos SUV széles, masszív megjelenésű, kiemelkedő hátsó résszel, kerékjárati ívekkel és alsó védőelemekkel. Az utastérben két OLED kijelző található, amelyeket egy AMD V2000 chip vezérel, és számos funkcióhoz, köztük a generatív AI szakértő Cerence mesterséges intelligenciájához biztosít hozzáférést. Ez lehetővé teszi, hogy a sofőr és az utasok „szórakoztató beszélgetéseket” folytassanak a virtuális asszisztenssel.
Dirk Adelmann, a Smart Europe vezérigazgatója szerint a smart új piacra lép be ezzel a modellel, amely a prémium minőség és innováció iránti elkötelezettséget tükrözi, és új lehetőségeket kínál az elektromos mobilitás terén.
A smart még nem hozta nyilvánosságra a #5 árát, de az Auto China kiállításon kevesebb mint 50 000 eurós belépőárat említettek. Valószínűleg ez az ár a 400 voltos, egymotoros változatra vonatkozik, nem pedig a 800 voltos verzióra.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!