Egy új elektromos pickup lesz a Ford első megfizethető járműve

0

A Ford első megfizethető elektromos járműve egy új elektromos pickup lesz, de emellett a vállalat egyre inkább a hibridekre összpontosít a jövőbeni terveiben.

Úgy tűnik, hogy elektromos autók szempontjából a Ford inkább a pickup irányba indul el, már ami a tisztán elektromos autókat illeti. A Ford következő generációs elektromos járművei közül az első gyártása 2026-tól a Ford ohiói összeszerelő üzemében indulhat el.

„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy Amerikában újítsunk, teremtsünk munkahelyeket és hihetetlen, új elektromos és hibrid járműveket szállíthassunk le ügyfeleinknek. A technikailag legképzettebb és legkreatívabb szakembereket toboroztuk a Fordon belülről és kívülről, hogy radikális változást hajtsunk végre az elektromos járművek fejlesztésében” – mondta szerdán Jim Farley, a Ford vezérigazgatója.

A hibridek említése nem véletlen a Ford első emberétől, ugyanis a márka jelenleg úgy látja, hogy a tisztán elektromos vonal nem lesz életképes az üzleti modelljükkel összefűzve, így inkább a hibrid vonalon mozdítanak meg jelentősebb erőforrásokat. Ez a lépés azért is történhetett, mert a Ford csökkenteni kívánja költségeit és terjeszkedni akar azokon a piacokon, ahol úgy véli, hogy versenyelőnyben van, például a szoftverek és a haszongépjárművek piacán. A Ford az elmúlt hónapokban az iparág minden részéről toborzott tehetségeket, köztük számos korábbi Tesla, Rivian, Lucid és Apple alkalmazottat.

F-150 Lightning pickup

„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy hosszú távú értéket teremtsünk egy versenyképes és nyereséges üzlet felépítésével” – magyarázta John Lawler, a Ford pénzügyi igazgatója.

A fent említett pickup megtervezése és gyártása után sem áll le majd a Ford, ugyanis azt követi majd a most még csak „Project T3” néven futó modell, ami szintén egy pickup lesz, amibe a márka a saját elmondása szerint beletesz majd mindent a maga részéről. A Ford 2027 második felében, az eredetileg vártnál két évvel később dobja piacra az új EV pickupot, aminek tervezésekor számos visszajelzést is figyelembe vesznek majd, amiket az F-150 Lightning vásárlói küldtek.

Továbbá a Ford azt is bejelentette, hogy a költségek csökkentése és a tőkehatékonyság javítása érdekében átalakította az ellátási láncot az akkumulátorok beszerzésében. Farley szerint ez kulcsfontosságú kérdés. Ezeken felül pedig még számos optimalizálást vezet majd be rövid időn belül a Ford, ami érthető, hiszen 2024 első felében az elektromos modellek terén a cég vesztesége elérte a 2,5 milliárd dollárt.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!