A Geely bemutatta saját fejlesztésű LFP akkumulátorának legújabb generációját elektromos autókhoz. A kínai média szerint az új „Short Blade Battery” a Galaxy E5-ben, egy ötajtós elektromos SUV-ban debütálhat elsőként.
Jó eséllyel a BYD-t nevezhetjük jelenleg a legnagyobb kínai elektromos autógyártónak, de azért a nyomában haladó konkurencia sem semmi. Elég csak a Geely-t említenem, ami birtokában nem mellesleg olyan márkák vannak, mint a Volvo, Polestar, vagy éppen a Zeekr. Elektromos autók gyártásában a Geely is rettentően jó, hiszen a Geely-nek is van már dedikált platformtól elkezdve minden finomság, ami egy jó elektromos autóhoz kell.
Az elektromos autók technológiája folyamatosan fejlődik, melyre a Geely legújabb bejelentése egy kiváló példa. A napokban ugyanis a Geely bemutatta saját fejlesztésű LFP kémiás akkumulátorának legújabb generációját. Ez is hasonló kialakítású, mint a BYD Blade akkuja, ám más méretekben. A Geely pengéje „nem olyan hosszú”, mint a konkurenciáé. Ilyen penge formájú cellákkal operál még egyébként az SVOLT is, a Geely és a BYD mellett. Bár a Geely Auto elsősorban beszállítóktól származó akkumulátorokat használ elektromos autóihoz és vegyesvállalatai is vannak a CATL-lel, a Farasis Energy-vel, valamint az LG Energy Solution-nel. Azonban a csoport saját akkumulátorokat is fejleszt. A most bemutatott „Short Blade Battery” pedig ennek a munkának a legújabb eredménye.
Ezek a cellák is alkalmasak a CTP (cell-to-pack) technológiával történő beépítésre, ami azt jelenti, hogy a cellákat közvetlenül az akkumulátorcsomagba helyezik és nem csoportosítják először külön modulokba. Ez nagyobb energiasűrűséget tesz lehetővé a csomag szintjén.
A Geely szerint az új akkumulátorral megoldották a belső ellenállás problémáját is, ami a hosszú, penge alakú akkukra jellemző. A cella hosszú, vékony szén nanocsöveket használ az ionátvitelhez, és adalékokat tartalmaz a permeabilitás javítására, ami jobb töltési képességet tesz lehetővé. A Geely szerint az akkumulátor energiasűrűsége 192 Wh/kg, átlagos töltési sebessége 2,45 C, élettartama pedig 3500 ciklus, jelentős kapacitásvesztés nélkül. A 10-80%-os töltési idő állítólag 17 perc és 4 másodperc. Továbbá a Geely azt is kijelenti, hogy az Aegis akkumulátor kiemelkedően jól teljesít hideg körülmények között is. Biztonsági szempontból „nagy szilárdságú, nagy hőstabilitású, nagy hőálló membránt használ, rendkívül stabil elválasztóval és biztonságos elektródákkal párosítva”.
A Geely sajtóközleményében nem közöl részleteket azzal kapcsolatban, hogy melyik modelljük lesz az első autó, amibe beépítik a technológiát, de kínai sajtóhírek a Galaxy E5-öt emlegetik.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!