A Volkswagen Group és a Rivian a napokban jelentette be, hogy egy 50:50 arányban tulajdonolt vegyesvállalatot alapítanak, amelynek célja a kategóriavezető szoftvertechnológia, és a következő generációs elektromos/elektronikus (E/E) architektúra létrehozása. A német konszern az ügylet részeként 5 milliárd dollárt fektet be az amerikai startupba.
Úgy tűnik, hogy a Volkswagen nem engedte el azon tervét, hogy az igazán jó áron kínálható elektromos autói alá valakivel közösen tervezzen platformot. A törekvés érthető, hiszen nem kevés pénzről van szó, és technológia szempontjából sem utolsó, ha van kivel megbeszélni a dolgokat. A német vállalat ezen törekvéseivel eddig a Renault döntéshozóit ostromolta, akik talán hajlottak is volna az egyezségre, ám a német szakszervezet megtorpedózta az egész tárgyalássorozatot arra hivatkozva, hogy a közös munka gyümölcsét a francia márka gyárai és azok munkásai élvezhetnék, míg a VW kihasználatlan gyártáskapacitásainak nem jutna semmi. Így végsősoron az ott dolgozók munkája kerülhet veszélybe.
A sikeres gáncsolás után azt hihettük, hogy a németek egyedül indulnak el a fejlesztés útján, ám a Volkswagen és a Rivian közös sajtóanyagot adott ki nemrég, amiben egy közös együttműködést taglalnak. A két gyártó tehát bejelentette, hogy egy 50:50 arányban tulajdonolt vegyesvállalatot hoznak létre, hogy kategóriájában vezető szoftvertechnológiát és egy új generációs platformot dolgozzanak ki. A német konszern az ügylet részeként 5 milliárd dollárt fektet be az amerikai startupba.
A Volkswagen-csoport kezdetben 1 milliárd dollárt fektet be a Rivianba, majd a további lépésekben 2026-ig további 4 milliárd dollárt. A vegyesvállalat sikeres megalakítása után a wolfsburgi székhelyű VW Csoport azonnali hozzáférést kapna a kaliforniai autógyártó összes jelenlegi és tervezett fejlesztéséhez.
A teljes várható 5 milliárd dolláros befektetésből 3 milliárd dollár közvetlen befektetésként érkezik majd a Rivian kasszájába, így jelentős részvényes lesz a vállalatban – mondta Oliver Blume vezérigazgató tegnapi konferenciahívása során. A fennmaradó 2 milliárd dollár a közös vállalkozáshoz és a háttérben található szellemi tulajdonokhoz kapcsolódik. Blume megerősítette, hogy a Volkswagen-csoport üzlete a Riviannal nem korlátozódik az Észak-Amerika-központú Scout modellekre. „Együttműködésünk eredményét minden márkánk számára hasznosítani tudjuk” – mondta a konferenciabeszélgetés során.
A közös munka első gyümölcse valamikor az évtized második felében ölthet testet, ami épp egybe esik az SSP várható bemutatásával is, és a pletykák szerint a mostani megállapodás részeként a Rivian technológiája is segítheti majd az SSP sikereit.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!