Egy héttel azután, hogy a Hyundai megvillantotta az Inster névre keresztelt szubkompakt tisztán elektromos autójának európai változatát, a Hyundai Motor Group hivatalosan is bemutatta az új miniautóját, ami rengeteg lehetőséget rejt magában. Kezdve azzal az ígérettel, hogy a kicsi, mégis kompakt mérete mellett az Inster 25 ezer euró (9,9 millió forint) alatt kerülhet a kereskedésekbe.
Az európai gyártók már egy ideje nagy erőkkel készülnek a 25 ezer eurós elektromos autók korára, ám sokan közülünk még csak most találják ki, hogy merre és kivel induljanak el közösen a fejlesztések útján. Ilyen márka többek között a Volkswagen, akik nem rég fogtak össze az amerikai Riviannal. Aztán ott van mondjuk a Renault, akik már bemutatták a maguk megoldását a Renault 5 e-tech formájában, melynek már az árát is tudjuk. A francia márkán kívül nagyjából senki nem tudott még működőképes megoldást prezentálni (a Fiat 500e sajnos az ára alapján nem ide tartozik még), ám az sejthető volt a Hyundai lesz a következő a sorban.
Erről először a francia Auto Moto Magazine írt először még idén februárban. A francia lap szerint a Hyundai a Casper alapjaira épít majd egy tisztán elektromos autót, hasonló méretben. Azóta pedig már kedvcsináló képeken a Hyundai is elismerte, hogy dolgozik az ügyön. Innen érkeztünk meg június 27-éhez, amikor is hivatalosan bemutatkozott a Hyundai Inster.
Az autót a Hyundai a a 2024-es busani mobilitási kiállításon mutatta be és bár első körben Európában nem árusítják majd, nem kell sokat várni arra, hogy nálunk is megvehető legyen, méghozzá várhatóan az alapár a bűvös 25 ezer eurós ár alatt fog nyitni.
A Hyundai INSTER külsejének játékos karaktert kölcsönöznek LED projektor fényszórók, futurisztikus megjelenésű nappali menetfényekkel, vagy éppen a pixelgrafikus irányjelzőkkel. Az autó 17 colos, négyküllős könnyűfém felnikkel és rejtett hátsó ajtókilincsekkel érkezik, előbbi vélhetően az alapár része lesz. Méretei: 3825 mm hosszúság, 1610 mm szélesség és 1575 mm szélesség. A csomagtartó felhajtott ülésekkel 280 literes, míg lehajtott hátsó ülésekkel akár 351 literesre bővíthető.
Jó hír, hogy az utastérben minden egyszerű és átlátható lesz, sok fizikai gombbal, két darab, egyenként 10,25 colos kijelzővel. A belső tér további jellemzői közé tartozik a vezeték nélküli okostelefon-töltő, az egyérintéses napfénytető és a 64 színű LED-es környezeti világítási rendszer.
Technika szempontjából kettő változattal készül a Hyundai, mindkettőben egy e-motor lesz. Az alapváltozat motorja 71,1 kW-ot és 147 Nm-t produkál, egy 42 kWh-s akkumulátorcsomagból nyeri az energiát. A csúcsváltozat 49 kWh-s akkumulátorral és nagyobb teljesítményű motorral, ami 84,5 kW.
WLTP hatótáv eddig csak a nagyobb akkus változathoz van: 355 km. Kémia szempontjából szintén csak a nagyobb kapacitásúról tudunk, ami NCM kémiát alkalmaz. A töltőport az első lökhárító felett kell majd keresni. Az alapváltozat 11,7 mp alatt gyorsul 0-100 km/h sebességre, végsebessége pedig 140 km/h.
DC ágon 120, míg AC-n 11 kW a töltési teljesítmény és lesz folyadék-alapú hő-menedzselt akkupakk, valamint hőszivattyú egyaránt. A Hyundai nem hazudtolta meg magát és az Inster esetében is elérhető majd a V2L funkció, amivel energiát vételezhetünk majd az autó akkupakkjából.
A Hyundai Inster forgalmazása idén nyáron kezdődik Dél-Koreában, majd Európában. Később a Közel-Keleten és Ázsia-csendes-óceáni térségben is elérhető lesz. Az Inster városi mivolta mellé pedig hamarosan egy sokkal inkább terepesebb változat is várható, Inster Cross néven.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!