Elhalasztja a kínai elektromos autók büntetővámját az EU

0

Aki kicsit is érdeklődik az elektromos autók iránt, annak nem újdonság, hogy a kellemes árú kínai elektromos autókra komoly fenyegetésként tekint az európai és az amerikai autóipar is. Az csak egy dolog, hogy egy európai modell Kínában gyártott verziója feleannyiért kapható, mint itt Európában, de még a Kínában ennél is olcsóbban elhozható, saját márkás elektromos autók itt Európában (pld.: BYD modellek) is milliókkal olcsóbbak, mint a hasonló európai társaik.

Éppen ezért hódítják is el magukhoz az európai vásárlókat, akik egyre inkább tudnak szemet hunyni egy e-autó „kínaisága” felett, hiszen a kedvezőbb árhoz ma már szinte ugyanolyan minőség is társul.

A gyártók félelme tehát jogos. Elég csak a Volkswagen példáját megnézni, akik összedolgoztak volna a Renault mérnökeivel, hogy az alapoktól egy olcsó európai elektromos autót rakjanak össze, de a VW szakszervezete alátett az álmoknak. Lehetne még sok példát idesorolni a nem túl sikeres küzdelmekre a kínai térnyerés ellen, de talán az egyik legfontosabb, hogy az EU is vizsgálatot indított és jogi lépéseket helyezett kilátásba.

A vizsgálat oka annyi, hogy a kínai gyártók jogosan adhatják-e itt Európában nevetséges áron az elektromos autóikat. Ezeket a vállalatokat a kínai állam támogatja nem kevés pénzzel, így tudják ilyen árakon adni e-autóikat, amivel végső soron az európai autóiparnak tesznek alá. Az EU ellenlépésként büntetővámok kiszabását helyezte kilátásba.

A döntés állítólag már szinte meg is született, ám a közelgő Európa Parlamenti választások miatt ennek kihirdetése csúszni fog, emellett az az Európai Bizottság szerint három kínai elektromos autógyártónak továbbra is megfelelő információkat kell szolgáltatnia a szubvencióellenes vizsgálathoz.

A dolgok jelen állása szerint e hónap 5-én derült volna ki a vizsgálat eredménye és a vonatkozó döntés, ám erre legkorábban június 10-én van esély. Eközben az Egyesült Államokban a Biden-adminisztráció már azelőtt intézkedett, hogy a kínai elektromos autók egyáltalán bekerültek volna a piacára és 25 százalékról 100 százalékra emelték a Kínából származó árukra, köztük a napelemekre, akkumulátorokra, orvosi kellékekre és elektromos járművekre kivetett vámokat.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!