A kínai elektromos autógyártók megérkeztek már Európába, most pedig teljes gőzzel megindulnának Amerika felé. Azonban az USA-ban ki kell még találni, hogy a Biden kormány által nemrég életbe léptetett 100 százalékos büntetővámot miként tudnák kikerülni. Erre nagy eséllyel Mexikó lesz az eszközük, ahogyan egyébként számos előny mellett a Ford, vagy éppen a Tesla is jelen van már.
Európában egyelőre nincs ilyen drasztikus lépések bevezetéséről szó, de az EU döntéshozói erősen tanakodnak azon, hogy a nem kevés állami pénzzel megtámogatott, így nevetséges áron készülő kínai elektromos autók itteni terjedésének miként tudnának hatékony választ adni, ami ugyanakkor nem vezet a kereskedelmi kapcsolatok romlásához sem. Amíg a döntések megszületnek, addig szépen lassan beszivárognak az olyan modellek, mint a BYD Seagull EV (Dolphin Mini tengerentúlon), melyről többször is írtunk.
Idén március végén robbant a BYD bombája a típus bemutatásával, aminek legfőbb erénye (az amúgy kellemes megjelenés és technikai paraméterek mellett), az ára, vagyis alig 10 000 dollár. A típust Kínában úgy is hívják, hogy „Lamborghini mini”, mert a Lamborghini korábbi tervezője, Wolfgang Egger vezette a Seagull projektet, legalábbis a külső kinézetre irányuló munkálatokat.
A Seagull 3 felszereltségi szinten vihető haza (Active, Free, Flying). Az első két szinten 30,08 kWh, míg a legmagasabb szinten 38,88 kWh akkumulátorkapacitás várja a vevőket. Előbbivel 305, utóbbival 405 km az elméleti CLTC hatótáv. Az alapárak pedig rendre: 9700, 10 500 és 12 000 dollár.
Ezek az árak pedig számtalan gyártó kedélyét felborzolták. Terry Woychowski, a GM korábbi ügyvezetője és a Caresoft Global autóipari elnöke nemrég nagyon komoly veszélyforrásnak nevezte a modellt és a BYD tevékenységét úgy teljes egészében. A Caresoft, egy mérnöki és tanácsadó cég minden járműalkatrészt megvizsgál, hogy eldöntse, hogyan javítható az ügyfelei számára. A Seagull tesztelése után a cég azt mondta, hogy egyszerű és hatékonyan tervezték. Ennél is fontosabb, hogy a Caresoftot meglepte az elektromos autó minősége és megbízhatósága.
A Ford vezérigazgatója, Jim Farley „átkozottul jó” autónak nevezte a BYD Seagull modellt. Eközben Martin Sander, a Ford európai elektromos egységeinek vezetője azt mondta: „Természetesen idegesek vagyunk, amikor új versenytárs érkezik a piacra.”
A BYD tehát nyomul tovább és jövőre már Európában is kapható lesz a modell, aminek alapára (a várható adóterhek) ellenére is 20 000 euró alatt maradhat.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!