Ennyibe kerül a tisztán elektromos Renault 5 e-tech

0

Az idei év egyik legizgalmasabb elektromos autója minden bizonnyal a jelentős örökséggel is bíró Renault 5 e-tech. Igen sokáig csiszolgatta a Renault az elektromos 5-ös modelljét, és az alapos munkának meg is lett az eredménye. A bemutatkozással elérkezett autó szinte minden külső formai elemet meghagyott a tanulmányautóból. További pozitívum, hogy a Genfi Autókiállításon való bemutatkozással egyidőben a foglalások is elérhetővé váltak, Fabrice Cambolive, a márka igazgatója pedig örömmel nyilatkozott egy hét után arról, hogy már 50 000 ember akar magának egyet a Renault 5 e-tech autóból.

A Renault 5 e-tech a jelen állás szerint öt felszereltségi szinten vásárolható meg: Five, Evolution, Techno, Iconic Five és Roland-Garros. Akiknek a kisebb akkuval és így a sokat lengetett 25 000 eurós árral összerakott autóra fáj a foguk, neki sajnos rossz hírem van, ugyanis a Renault is az az utat választotta, hogy első körben a drágább kiviteleket teszi elérhetővé. Így tehát, akik mielőbb szeretnének beülni az újdonság kormánya mögé, nekik a 32 900 eurós Techno és Iconic Five kivitelekből kell választaniuk, cserébe a sok extra mellé az erősebb hajtásláncot (110 kW) és a nagyobb akkupakkot (nettó 52 kWh) tudhatják majd maguknak.

A másik három kivitel esetében a kisebb akkupakk is elérhető lesz, vagy alapértelmezésben, vagy választható opcióként. Ugyanez lesz igaz a teljesítményre is, ezen kiviteleknél 70 és 90 kW lesz az elérhető szint. A legolcsóbb verzió az alapáras Five lehet, a maga 40 kWh-s akkupakkjával, 70 kW teljesítményével, amiért cserébe csupán 24 900 eurót kell majd kifizetni, valamikor 2025-ben, vagyis jövőre. Mindkét akkupakkban NMC kémiás akkucellákat találunk (AESC gyártmányok), prizmatikus, vagyis téglalap alakú kialakítással.

Ha már adatok, újra leírom, hogy az autó 3,92 méter hosszú, 1,77 méter széles és 1,5 méter magas, tengelytávja 2,54 méter. A hatótáv WLTP szerint 300 és 410 km között alakulhat, a vezetési stílus, a környezeti paraméterek és a sofőr talpától függően. Az AC teljesítmény 11 kW, míg a DC villámtöltésé 100 kW minden kivitelnél.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!