Jó eséllyel Európában csak összefogások és megállapodások révén jöhet majd el az igazán olcsó elektromos autók kora, aminek első lépcsőfoka a kis méretű e-autók érkezése. Az egyik legnagyobb törekvő ezen a téren is a Volkswagen, akikről már több esetben is megírták, hogy a francia Renault-val dolgoznának közösen, hogy egy olyan elektromos kisautó születhessen meg, amin valóban tud keresni is némi hasznot a gyártó. Nem mellesleg pedig a vásárlóknak is jó lenne az olcsó elektromos autók megjelenése.
A Renault egyébként a Twingo Electric bejelentése után egyértelművé tette, hogy partnert keres a kisautós tervei megvalósítására, így igen jó esély van arra, hogy az együttműködés megvalósul. A Volkswagen ennek kapcsán megerősítette, hogy dolgoznak az ügyön, de még számos ponton kell kidolgozni a részleteket. A franciák négy forgatókönyvvel is készülnek az együttműködés irányát illetően. A Renault vezérigazgatója, Luca de Meo már utalt arra, hogy közel áll a megállapodás megkötése a wolfsburgi székhelyű vállalattal. Míg a Volkswagen meglehetősen homályosan fogalmazott a négy lehetőséggel kapcsolatban.
Amint azt a Manager Magazin német kiadvány írja, a négy lehetőség egyike, az „Amszterdam” projekt már bemutatásra került. Ez arról szól, hogy a hajtáslánc a franciáktól érkezne (az AmpR Small egy átdolgozott, még olcsóbb változatában), ám a gyártás is a Renault dolga lenne, méghozzá a szlovéniai Novo Mestóban, ahol a Twingót gyártják. Azonban itt kezdődnek a problémák: a VW üzemi tanácsának befolyásos vezetője, Daniela Cavallo még nem adta meg a jóváhagyását.
Állítólag alapvető fenntartásai vannak a szövetséggel kapcsolatban a vezetőnek, pontosabban a gyártás kiszervezése kapcsán. Ennek az az oka, hogy a Volkswagennek több kihasználatlan üzeme van Európában, például a zwickaui MEB-gyár. Továbbá az Audi is utódprojektet keres a brüsszeli gyár számára, amikortól a Q8 e-tron következő generációjának gyártása a tervek szerint Mexikóba költözik.
Más szóval, a VW munkaerő aggodalmát fejezi ki amiatt, hogy erre a helyzetre tekintettel egy potenciálisan nagy volumenű projektet máshol gyártanak le. Az üzemi tanács aggodalmai ellen menne az a terv, miszerint most éppen azt bizonygatják, hogy egy házon belüli tervezés és gyártás mennyivel drágább lenne. Az idő pedig szorít, kell egy megfelelő padlólemez. A MEB jelenlegi verziója túl drága és nem alkalmas kisautók fogadására sem. A döntést a jelek szerint a következő hetekben kell meghozni – a menedzsmentnek az üzemi tanács vezetőjével közösen.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!