3,7 milliárd dollárral támogatja a BYD-t a kínai kormány

0

Kína nagymértékben támogatja zöldtechnológiai ágazatait, de egy új német tanulmány szerint a BYD elektromos járműgyártó cég a csoport kedvenc gyermeke, amely „legalább” 3,7 milliárd dollár támogatásban részesül.

A kínai elektromos autók folyamatosan növekvő hátterében sok tényező áll. Azt azonban szinte minden iparági elemző, de még talán a téma iránt érdeklődő utca embere is tudja, hogy a kínai kormányzat sok pénzzel tolja ezeket a vállalatokat azért cserébe, hogy minél több és lehetőleg jobb elektromos autó születhessen. Hogy esetleg ennek a tevékenységnek a hátterében van-e olyan szándék, hogy alátegyenek a nagy amerikai és európai gyártóknak, az sosem fog kiderülni. Az viszont biztos, hogy a fejlődés és a Kínán kívüli terjeszkedés gőzerővel zajlik.

Ennek a folyamatnak at egyik legjobb megtestesítője a BYD, akik néhány év alatt eljutottak oda, hogy még a Teslával is képesek voltak versenyre kelni a tisztán elektromos meghajtású autók tekintetében. A 2024-es év első negyedévét egyébként most épp a Tesla nyerte, de elég egy kis homokszem a gépezetben és a kínai rivális rögtön átveszi az elsőbbséget, ahogyan azt tette a tavalyi utolsó negyedévben.

Ám hogy ne legyen könnyű az első hely megtartása, ezúttal a kínai államgépezet nyúlt a BYD alá, aminek egy 3,7 milliárd dolláros anyagi megtámogatás lett az eredménye. A Bloomberg által először közölt új tanulmány szerint a BYD ezt a tetemes összeget azért kapta, hogy tovább erősítse a vállalat (és természetesen így Kína) vezető szerepét az iparágban. A Kieli Intézet szerint Kína gyakorlatilag az összes tőzsdén jegyzett vállalatának adott közvetlen kifizetéseket, beleértve a szélenergiát, a napenergiát és a vasutat is.

„Kína támogatási politikája évek óta vitatott kérdés: az európai iparágak gyakran küzdenek a kínai társaikkal való versenyben az árak terén” – mondja Dirk Dohse, a Kieli Intézet kutatási igazgatója és a tanulmány társszerzője. „Azonban Kína támogatott technológiája nélkül a Németország zöld átalakulása szempontjából kulcsfontosságú termékek drágábbak, és egyre ritkábbak lennének.”

Mi is írtunk róla, hogy Európa már vizsgálódik, pontosan az ilyen jellegű kínai megmozdulások miatt, ami révén aztán a kínai gyártók e-autói itt Európában milliókkal olcsóbbak tudnak lenni. Innen pedig már csak egy lépés az, hogy a vásárló a jelentősen olcsóbb, de sokszor ugyanolyan technológiát adó típust vegye meg az európai gyártó terméke helyett.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!