Jön a kétüléses elektromos Smart

0

Jó ideje pletykálnak már a kétüléses, tisztán elektromos Smart Fortwo utódjáról, most viszont Dirk Adelmann, az európai vezérigazgató bejelentette, hogy a Smart egy új platformot fejleszt az ilyen kis autókhoz ami a Smart #2 nevet kaphatja.

Bár a Smart márka mára nagyjából levetkőzte a legfőbb ismérveit, azért szerencsére úgy tűnik, hogy gondol azokra is, akik még a szerethető kisautókért kedvelték meg a márkát. Szó se róla, napjaink új Smart elektromos autói sem igazán hatalmasak, de azért jellemzően kétüléses új modelljük, mint a Fortwo aminek a gyártása éppen a napokban fejeződött be, jelenleg nincs.

Azért írtam, hogy jelenleg, ugyanis iparági pletykák szerint a Smart bizony már dolgozik ezen az ügyön is. Ez a modell lesz a Smart #2, vagyis a márka megmarad a bevált és viszonylag egyedinek mondható nevezéktannál. Konkrétumok, de még csak a típus létezése iránti megerősítés sem léteztek eddig, ám most egy igen magas rangú munkatárs, konkrétan a márka európai igazgatója, Dirk Adelmann beszélt arról, hogy egy új padlólemezen dolgoznak, amire valóban kis méretű autókat építenének. Így igen esélyes, hogy a már emlegetett #2 megvalósulhat.

A Smart Europe vezérigazgatója az Automotive News Europe-nak adott interjújában arról beszélt, hogy az új platform Electric Compact Architecture (ECA) néven érkezik majd, ám arról nem beszélt, hogy az első autó mikor épül meg rá, illetve, hogy mi lesz az. A projekt fő kihívása – más kis elektromos autókhoz hasonlóan – a költségek szinten tartása. Bár a Mercedes-Benz és a Geely vegyesvállalata már rendelkezik tapasztalatokkal az ilyen munka terén, a Smart továbbra is partnereket keres a költségek megosztására, hogy a Fortwo utódja, a Smart #2 valóban megszülethessen.

„Két hónappal ezelőtt elkezdtünk dolgozni egy új, dedikált platformon, hogy megalapozzuk a jövőbeli Smart kétüléses városi autót, de partnerekre van szükségünk, hogy megvalósíthatóvá tegyük az üzleti megoldást” – mondta Adelmann.

Ehhez kapcsolódóan érdemes tudni, hogy a Smart és a Renault állítólag már dolgozik az ügyön, ám eddig még hivatalos megerősítés sem érkezett a témában, csupán hírportálok számoltak be az ügyről. A L’Argus azt állítja, hogy az új elektromos Renault Twingo és a Smart #2 egyaránt az AmpR Small platformot (korábban: CMF-BEV) fogja használni és 2026-tól együtt gyártják majd a két modellt a szlovén Novo Mesto-i üzemben. A közelgő elektromos Dacia Sandero 2028-tól szintén ezt a platformot használhatja. A cikkben lévő állításokat azonban cáfolta a Renault.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!