Több ezer munkahelyet szüntethet meg Kína legnagyobb autógyártója

0

A heves árháború, a BYD és a Tesla piaci részesedésének versengése közepette a kínai állami autógyártó, a SAIC Motor a legfrissebb hírek szerint idén drasztikus leépítésekre kényszerül a General Motors-sal és a Volkswagen-nel közösen működő vegyesvállalatainál, valamint elektromos járművek egységénél. Ritka lépésnek számít egy kínai tulajdonú vállalatnál a tömeges leépítés.

Arról már sokat hallani lehetett, hogy a BYD úthengere Európában is elindulhat, és az agresszív árazásnak, illetve a folyamatosan egyre jobb termékeknek végül nem nagyon fognak tudni ellenállni az itteni vásárlók sem. Ennek végső soron az itten autógyártók látják a kárát, egészen pontosan azok bevételei fognak megcsappanni. De ez még csak az egyik dolog, ugyanis a globálisan tapasztalható visszaesés az elektromos autók iránt azt eredményezi, hogy még inkább meg kell küzdeni a vásárlókért. Szóval a helyzet most nem éppen a legrózsásabb Európában, de az Egyesült Államokban sem.

Adódik a kérdés, hogy mi a helyzet a szituáció központi alakjával, vagyis Kínával. Ott mit okoz a BYD és a Tesla agresszív árazási politikája a többi gyártóra nézve? Azt már több ottani márka képviselője is elmondta az idei év eddig eltelt időszakában, hogy még nekik is fel kell kötni a nadrágot, ha tartani akarják az iramot. Ám az már most látszik, hogy ez nem mindenkinek fog sikerülni és sajnos aki lemarad, az végül ki is eshet a versenyből.

Valami ilyesmi most a helyzet a kínai állami tulajdonú SAIC Motor esetében is, akik neve a Volkswagen és a General Motors vállalatokkal alapított vegyesvállalatok révén lehet ismerős. Kínai hírek szerint a SAIC drasztikus leépítéseket hajt végre idén az említett két gyártóval közös vállalataiban, azon belül is leginkább az elektromos autók gyártása során fognak erős költségcsökkentésbe. A tervezett leépítés a teljes létszám a SAIC-GM alkalmazottainak 30 százalékát, a SAIC Volkswagen 10 százalékát, a Rising Auto EV vállalatánál pedig több mint 50 százalékát teszi ki – mondta el két meg nem nevezett forrás a Reutersnek. Érdekesség, hogy a SAIC azonban cáfolja az állítást, és azt mondta a Reutersnek, hogy a vállalat nem tervez leépítést. A VW szóvivője pedig nem kívánta kommentálni az elbocsátásokkal kapcsolatos híreket.

A kínai tulajdonú cégek tömeges elbocsátása rendkívül ritka, de a BYD és a Tesla agresszív növekedése sajnos az ő kárukra is történik Kínában. Kínában több mint 94 márka kínál több mint 300 elektromos modellt a Counterpoint Research szerint, így nincs hiány a versenyben. Ennek ellenére az élbolyban sajnos kegyetlen harc dúl, aminek leginkább a gyengébb gyártók isszák meg majd a levét, végül az általuk foglalkoztatott munkaerő.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!