2021-ben a Volvo ismét első tudott lenni lenni egy újabb kategóriában, ugyanis a svéd/kínai gyártó volt az első olyan autómárka, aki kijelentette, hogy 2030-ra teljesen száműzik a belsőégésű motorokat a kínálatukból. Ez azt jelenti, hogy még PHEV sem lesz a tervek szerint a kínálatukban. Ez a kijelentés a Volvo Cars üzletágra érvényes, ami a márka személyautóinak tervezéséért, gyártásáért és értékesítéseiért felel.
„Csak a jövedelmező növekedésen keresztül maradhatunk sikeresek. Ahelyett tehát, hogy egy eltűnőben lévő üzletágba fektetnénk be, úgy döntöttünk, hogy a jövőt finanszírozzuk – a jövő pedig az elektromos közlekedés és az online értékesítés. A belső égésű motorral szerelt autóknak hosszú távon nincs jövője.”
Az azóta eltelt idő alatt a Volvo serényen dolgozott is az ügyön, és ma már 5 tisztán elektromos autóval rendelkeznek (EX30, C40, XC40, EX90, EM90) a számtalan PHEV modell mellett, így jó úton haladnak afelé, amit elterveztek. A Volvo elektromos autóinak értékesítése tavaly 109 százalékkal nőtt az Egyesült Államokban, 90 százalékkal Európában és 36 százalékkal Kínában.
Ha ennyire ellene van a Volvo leginkább a dízeles meghajtásnak, adódik a kérdés, hogy mikor készül el az utolsó ilyen autó? Nos, a vállalat aktuális sajtóanyaga szerint ez már rég meg is történt.
A belga Gent meletti üzemben egy februári napon gördült le az utolsó dízeles autó (V60), míg a a svédországi Torslandában található üzemben pedig a napokban az utolsó dízeles XC90. Az eltűnőben lévő üzletág utolsó ékes darabját, azaz az utolsó dízeles XC90-es modellt pedig a göteborgi Volvo múzeumba állítja ki a vállalat. Ezek az események óriási mérföldkövet jelentenek a Volvo Cars 97 éves történetében, hiszen ezzel végleg megszűnt a tisztán belsőégésű hajtásláncok világa a Volvónál, a következő lépcsőfok a hibridek kivezetése lesz.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!