A Ford is arra a döntésre jutott, hogy megváltoztatja a megfizethetőbb elektromos járművei gyártásának a terveit. Látván az új olcsó, és kisméretű elektromos autók elmúlt bejelentéseit. Éppen ezért a Ford is egy új, olcsó elektromos autó platformot fejleszt, egy kisméretű elektromos pickup és SUV gyártására, melyek 25 000 dolláros indulóártól startolhatnak el.
Jó kérdés, hogy az idén beinduló verseny fényében mi lesz azokkal az autógyártókkal, akik az erősebb felkészülés helyett a visszavonulást választják a ma még biztos bevételt hozó belsőégésű motoros világ felé. Ugyanis ez a helyzet bizonyos márkák esetében. Az egyik ilyen régmúltú gyártó a Ford például. Az amerikai vállalat azt mondja, hogy túl optimisták voltak az elektromos autók iránti kereslet felmérésekor, és így túl ambiciózus kapacitásokat is lőttek be maguknak a következő évekre. Azonban szerintük a lufi kidurrant egy időre, így inkább a hibridek felé nyit a Ford.
Hogy ez a stratégia végül hosszútávon beválik-e, azt a következő évek eldöntik. Azonban naivság lenne azt hinni, hogy nem az elektromos meghajtás a jövő. A visszahúzódó területekre pedig majd beállnak más játékosok, mondjuk a kínaiak. Bár az Államokban már 27,5 százalékos büntetővám mellett kerülhetnek csak be ezek az elektromos autók az országba, ez nem okoz gondot az egyre nagyobb számban való kínai e-autó megjelenésének, ami kapcsán egyre többen látják, hogy valamit lépni kell, különben az elektromos meghajtás terén elvesztik az előnyüket, vagy még rosszabb is történhet.
A Ford vezérigazgatója is látja a jelenséget annak ellenére, hogy vállalata visszavonulót fújt egyelőre a BEV-piacon. Jim Farley a múlt havi Wolfe Research konferencián újra kifejtette azon aggodalmát az olcsó tengerentúli riválisokkal kapcsolatban. Farley elmondta, hogy ha nem tudja felvenni a Ford a versenyt a kínai autógyártókkal, akkor bevételének 20-30 százaléka is veszélybe kerülhet. Farley belátta, hogy a nagyobb testű elektromos járművek, mint az F-150 Lightning esetében is egyelőre nem tudják csökkenteni a költségeiket, de a kisebb méretosztályokban még van lehetőség lépni valamit, mielőtt túl késő lenne. Ezért a Ford most egy kisebb, megfizethető árú elektromos pickupot és SUV-t tervez piacra dobni.
A már említett konferencián Farley megerősítette, hogy az alapok kidolgozása már megkezdődött, a márka összeállított egy tehetséges munkacsapatot, amit a Alan Clarke vezet. Clarke keze is vastagon benne volt a Tesla Model Y megalkotásában, így talán a Fordon is tud segíteni. A Bloomberg Businessweek szerint a csapat (kevesebb mint 100 fő) egy új, megfizethető elektromos jármű padlólemezén dolgozik, amire az első modell 2026-ban épülhet meg. Induló ára 25 000 dollár körül lesz, és LFP cellakémiára alapozza a sikert.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!