Gyorsan repül az idő, és a mai rohanó világban néhány év után már muszáj némi frissítést bevinni egy-egy autó életébe, legyen szó bármilyen hajtásláncról. Az elektromos autók esetében különösen sok dolog történhet pár év alatt, a technológiai fejlődés ezen a téren rettentően gyors. Éppen ezért nem is lepődhet meg senki, hogy ezúttal a Hyundai egyik legnépszerűbb modellje, az IONIQ 5 kapcsán jött el a facelift ideje, és ha lényegesen nem is újul meg ez az elektromos autó, azért jó pár részleten reszeltek a mérnökök és a dizájnerek.
Az eredeti IONIQ 5 2021 február közepén mutatkozott be, és nem sokkal később már az eladások szárnyalásáról volt szó. Azóta eltelt néhány év, és a Hyundai ki is adta a vonatkozó sajtóanyagát, amiben azt részletezi, hogy miben frissült az IONIQ 5.
Nézzük is a külsőt, hiszen ha valaki ránéz az autóra, rögtön ezen lehet megfigyelni a változásokat, ám nagy dolgokat itt ne várjon senki. Itt elsősorban az első és a hátsó lökhárítókat dolgozta át a Hyundai. A gyáriak szerint a „finomított V-alakú díszítés, és az átformált első és hátsó lökhárítók kiemelik az IONIQ 5 alacsony és széles SUV-formáját”
Az új lökhárítóknak köszönhetően az autó két centiméterrel hosszabb, jelenleg 4,66 méter. A szélesség (1,89 méter külső tükrök nélkül), a magasság (1,61 méter) és a tengelytáv (3,00 méter) változatlan maradt. A szögletes karosszéria aerodinamikáját javítandó öt centivel meghosszabbították a hátsó légterelőt, továbbá aerodinamikusabbá tették a felniket. Ezen felül az alvázon is dolgoztak, így javítva az IONIQ 5 merevséget.
Az utastérben is történtek módosítások, ám itt is kisebb részletekhez nyúltak csak, extra fizikai gombok beiktatása formájában. Ráadásul az okostelefon vezeték nélküli töltőpadja az alsó részről a felső részre került, ami jelentősen javítja a felhasználóbarátságot. Új kormánydizájn is készült, a négy pixel már világítani is tud, akár például a töltöttségi szintet jelezve, illetve a kormányra rakott gombok elrendezésén is változtattak.
Az infotainment rendszer immár a Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) generáción alapul, amelyet az Ioniq 5 N vagy a Kona Electric esetében mutattak be. Emellett a Hyundai Motor számos új biztonsági és kényelmi funkciót vezetett be az új IONIQ 5 esetében is.
Végül a technika is megújult, hiszen a nagyobb akkupakk esetén már 84 kWh lesz a kapacitás a jelenlegi 77,4 kWh helyett. Az AC, DC töltés, valamint a motorok teljesítményét nem taglalja a közlemény, azokhoz vélhetően nem nyúltak, illetve azt sem tudni, hogy a kisebb akkupakk esetében mit várhatunk.
Remélhetően ezekre is fény derül hamarosan, hiszen a frissített modell még idén rendelhető lesz, első körben Dél-Koreában, majd később a globális piacokon is. Az árak tekintetében sem tudni még, hogy a facelift hoz-e magával drágulást vagy éppen olcsósítást.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!