Hatalmas sikerek előtt áll az elektromos Renault 5

0

Még egy hete sincs, hogy a francia Renault egyik legnagyobb reményű elektromos autója, a Renault 5 e-tech bemutatkozott. A 2021-ben bemutatott koncepcióautó felfedése óta elég nagy a várakozás a típus iránt, és bár még vannak azért jócskán megismerésre váró részletek, az már most látszik, hogy a Renault nagyon ráérzett a vásárlói igényekre a Renault 5-tel.

A Genfi Autókiállításon való bemutatkozással egyidőben a foglalások is elérhetővé váltak, így aki szeretne egyet a 25 000 eurós nyitóárral rendelkező autóból, annak már adott a lehetőség. Aktuális árfolyamon számolva (390 Ft/ 1 euró) ez nagyjából 9,7 millió forintot jelent. Bár egy viszonylag kicsi elektromos autóról beszélhetünk, a mai új belsőégésű motorral szerelt autók árai mellett ez egy igen jó ajánlat ha azt nézzük, hogy egy új fejlesztésű elektromos modellt vehetünk a kezünkbe.

Ezt pedig nem csak én gondolom így, hanem sok tízezer ember is, akik szeretnék maguknak az autót. Fabrice Cambolive, a márka igazgatója elmondta ugyanis az Automotive News Europe magazinnak, hogy már most 50 000 ember akar venni egyet magának. Tudni kell, hogy ezek várólistás helyeket jelentenek. Az első valódi rendeléseket májusban lehet majd leadni, és az első Renault 5 modellek már idén, vélhetően szeptemberben, vagy októberben megérkezhetnek az első szerencsésekhez.

Cambolive továbbá elmondta azt is, hogy a márka azon dolgozik, hogy a jelenlegi Zoe tulajdonosok az 5-ösre váltsanak a jövőben. Meglátása szerint ezzel nem veszélyeztetik a Clio pozícióit, amiből jelenleg csak hibrid változat létezik, tisztán elektromos nem. Ezeken kívül pedig még más is van a Renault tarsolyában:

„Az általunk forgalmazott belsőégésű motoros autók többnyire full-hibridek, tehát nagyon hatékonyak” – mondta az igazgató. „Ami az elektromos járművek stratégiáját illeti, folytatni fogjuk a költségcsökkentés terén elért előrehaladást, és a nyereség egy részét felhasználjuk az elektromos autók árainak csökkentésére, hogy még versenyképesebbek legyünk a jövőben. De még ennél is többet akarunk: miután a C-szegmensben bemutattunk két elektromos autót (Scenic és a Megane kompaktok), a Renault 5 és a Renault 4 (egy kis SUV, várhatóan jövőre érkezik) áttérünk a B-szegmens elektromos autóira. A legnagyobb növekedési volumen a B-szegmensben következik.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!