Musk testvére szerint talán öt év múlva beszélhetünk a teljes önvezetésről

0

Az önvezető autó az emberiség egyik nagy álma, ám hiába fejlődik a technológia, azért még messze vagyunk attól, hogy egy újsággal, vagy telefonnal a kézben, hátra dőlve utazzunk az úti célunk felé. Több autógyártó is kísérletezik a technológiával, de talán a legismertebb katona ebben a csatában a Tesla és kissé megtévesztő nevű segéd rendszerük, a Full Self-Driving.

Bár a neve alapján egyértelműen arra következtethetnénk, hogy ennek a bekapcsolásával meg is érkeztünk egy új világba, sajnos ez még azért elég messze van, legyen szó a jogi háttérről, vagy éppen a konkrét technológiai áttörésről. Többen szóvá tették már saját véleményüket, többek között az Apple egykori társalapítója, Steve Wozniak is.

Woz még tavaly szólalt meg a témában, és a BYD szerint is messze van még az önvezetős Kánaán. A 2023-as Sanghaji Autószalonon, Li Yunfei, a BYD egyik szóvivője nem rejtette véka alá a véleményét az önvezetésről, amit a CNBC újságíróival meg is osztott. Yunfei szerint az önvezetés egy hamis állítás, majd hozzátette, hogy azt sem lehet eldönteni, hogy ki a hibás, ha két önvezető jármű karambolozik.

Ám most itt egy újabb hang a témában, ezúttal Elon Musk testvére, Kimbal próbálta ki a technológiát és testvéri szeretet ide, vagy oda, nem igazán volt elragadtatva: „Mondjuk talán 5 év múlva, de ebben az évtizedben mindenképpen. Szerintem előtte kijöhetnénk a robotaxival, aminek egyáltalán nem lenne kormánya.  A kormányrendeleteket is tisztába kell tenni. Először ezeket kell meglépnünk.”

Az önvezetés valóban egy olyan téma tud lenni, ami megosztó lehet, de azt talán jó eséllyel mondhatjuk, hogy a technológia még nem ott tart, amit a neve alapján ígérnie kellene.

A helyzet azonban az, hogy a technológia folyamatosan fejlődik és például a Mercedes-Benz már a Tesla előtt jár sok tekintetben. Tavaly ugyanis a Mercedes lett az első autógyártó, ami engedélyt kapott automatizált vezetési rendszerrel rendelkező autóinak eladására vagy lízingelésére Kaliforniában. A német márka lett az első olyan autógyártó vállalat, amely tanúsított 3-as szintű önvezető rendszert kínálhat az Egyesült Államokban, méghozzá Nevada államban.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!