Bár a Volkswagen legutóbb 21 százalékos erősödésről számolhatott be a 2023-as év és a tisztán elektromos meghajtás tekintetében, ez utóbbi így is csak 8 százalékot tett ki a márka teljes tavalyi eladásából. Ez sajnos kihívásokkal teli évet vetít elő a VW-nek, amit muszáj lesz valahogy ellensúlyozniuk.
A szükséges lépéseket egyrészt a kínai gyártók folyamatos törtetése igényli, ami az európai kontinensen zajlik. Másrészt az európai és amerikai gyártók is folyamatosan jönnek az újdonságokkal, így tehát a Volkswagennek is lépnie kell. Hogy mi vár rájuk idén és milyen konkrét döntések kerülnek meghozatalra, az ki fog derülni.
Van azonban valami, ami már biztosan eldöntésre került a helyzet megoldására, ez pedig az árak csökkentése. A tavaly januári Tesla-akciózás kezdetekor a Volkswagen vezetői kijelentették, hogy nem fognak Európa szempontjából beszállni a buliba és még ősszel is arról olvashattunk, hogy kitart a vállalat ezen kijelentése mellett. Azonban a kialakul helyzet tarthatatlan volt, a VW esetében márkaszinten megszületett a döntés: az ID. modellek európai árain csökkenteni kell és az adott európai országban jellemző igényekre kell fókuszálni. Hogy ez mennyiben segíti ki a VW-t, legkorábban az első negyedéves számokból derülhet majd ki, ám addig is nézzük meg, miként teljesített a VW Csoport, annak minden márkáját vizsgálva.
Itt már sokkal kellemesebb számokat találhatunk, ugyanis 771 100 tisztán elektromos (BEV – Battery Electric Vehicle) autót adtak el csoportszinten, globálisan. Ez 34,7 százalékos növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Ezzel a teljes tavalyi értékesítések 8,3 százaléka volt tisztán elektromos, szemben a 2022-es 6,9 százalékkal. A BEV hajtáslánc szempontjából továbbra is Európa a VW Csoport fő piaca. Itt tavaly összesen 472 400 darab ilyen autót adtak el. Ez az EU-s teljes értékesítésük 12,5 százaléka, míg tavaly csak 11,2 százalék volt BEV a teljes eladásokban.
A legjobb 8 márka-típus páros az alábbi listában tekinthető meg, a tavalyi összesített darabszámokkal:
- Volkswagen ID.4/ID.5 – 223 100 darab
- Volkswagen ID.3 – 140 800 darab
- Audi Q4 e-tron (+ Sportback) – 111 700 darab
- ŠKODA Enyaq iV (+ Coupé) – 81 700 darab
- Audi Q8 e-tron (+ Sportback) – 49 000 darab
- CUPRA Born – 45 000 darab
- Porsche Taycan (+ Turismo) – 40 600 darab
- Volkswagen ID. Buzz02 (+ Cargo) – 28 600 darab
„Örülünk erős márkáink és modelljeink piaci sikerének. Pozitívum, hogy minden nagyobb márka és minden régió növekszik. Határozottan haladunk az átalakulás felé” – mondta Oliver Blume, a Volkswagen csoport vezérigazgatója.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!