A kínai autógyártók nem állnak le, a már kifejlesztett és folyamatosan készülő elektromos modellek mellett a fejlesztésekről sem feledkeznek meg, így biztosítva a mindent elsöprő sikereiket.
A fejlesztések iránya a mostani állapotról már leginkább arra irányulhat, hogy az akkumulátorba töltött energia felhasználása minél hatékonyabb legyen. A CATL állítólag kifejlesztett egy új gördeszka platformot, amely integrálja az akkumulátorokat, motorokat és egyéb alkatrészeket. A vállalat most fejezte be a CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis) néven futó technológia tesztelését Kínában.
A tervezés során az elsődleges szempont természetesen a hatékonyság volt, de a rugalmasságot is szem előtt tartva tervezték az alvázat, mivel a CIIC hossza állítható az aktuálisan rá épülő modell igényeinek megfelelően. Ezentúl az összes fontos komponens (fék-, kormány és a teljesítményelektronika) is ebbe az egy platformba lett integrálva. Ezen túl pedig ha már CATL, akkor ezt a platformot már úgy tervezték, hogy tudja fogadni a CATL legújabb CTC (cell to chasis) akkumulátor technológiáját, vagyis a cellák közvetlenül az alvázba kerülnek, nem egy külön eltávolítható akkupakkba. Ezzel csökken a gyártási költség, a szükséges energiafelhasználás, továbbá nő a hatótáv és bővül az utastér.
Ha már hatékonyság, a CATL egyik vezető kutatója, Wu Kai elmondta, hogy a CIIC 10,5 kWh/100 km-es fogyasztást produkált a teszteken és egy alkalmas akkupakkal akár 1000 km-es hatótávot is képes produkálni.
A tesztekben felhasznált akkucellákról egyelőre nem esett szó, de a CATL szerint 5 perc alatt 300 km megtételére elegendő energiát lehet vételezni, egy arra alkalmas töltőn. Ezek a tesztek egyébként télen és nyáron is zajlottak. A téli tesztelés az észak-kínai Heihében, a nyári pedig Turpanban történt. A teszt 75 százalékos hatékonyságot mutatott ki az akkumulátorcsomag kapcsán. A tesztelt padlólemezre egy B-szegmenses szedánt építettek meg a Neta jóvoltából.
Nemrég egyébként a Hyundai is egy hasonló fejlesztéssel rukkolt elő, már ami a hatékonyságnövelést célozza meg. A Hyundai is hozzányúlt az eredendően gördeszka elrendezésnek is hívott megoldáshoz és a hajtáslánc egyes elemeit beemelték a kerékagyba, amivel hatékonyabb az energiafelhasználás és a rendelkezésre álló teret is jobban ki lehet használni.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!