Kiszorul a Toyota a világ legnagyobb autópiacáról az e-járművekre való átállás miatt

0

A japán autómárkák elég nagy hírverést szereztek maguknak az utóbbi években azzal, hogy látványosan hanyagolták a tisztán elektromos modellekre irányuló fejlesztéseket, vagy éppen az átallás felgyorsítását. Szinte az összes japán autógyártó esetében látható még ma is, hogy köszönik szépen, de ők nagyon jól elvannak az enyhe hibridekkel és szinte már-már örömtáncot kell az autós világnak lejtenie, hogy kijön egy tisztán elektromos japán autó.

Lehet persze mondani, hogy a kivárás sokszor szükséges hozzáállás, azonban úgy tűnik, hogy a Toyota esetében az eddig tapasztalt látványos érdektelenség szépen lassan megbosszulja magát. Főleg az olyan piacokon, ahol hónapról hónapra nő az igény a megbízható, jó árú elektromos autók iránt. Ma Kínában (is) a tisztán elektromos autó a nyerő, sokan azt keresik és egyre többen fogják a következő években. Nem hiába ragaszkodnak többek között az európai gyártók is Kínában a keservesen kiharcolt piaci részesedésükért, akár brutális akciózások árán is. Persze a japánokat ez eddig nem igazán mozgatta. A Toyota részesedése az újonnan eladott autók tekintetében folyamatosan csökkent az elmúlt időszakban és nyáron már arról szállingóztak a hírek, hogy ez a veszteség a gyárak munkaerőin is le fog csapódni.

A dolgokon a kevés elérhető BEV-modell és az azokhoz kapcsolódó magas ár, illetve a sok visszahívás sem segített, pedig a bZ3 ott is megvásárolható, ami egy viszonylag jó árú elektromos modell Kínában. De sajnos ez sem igazán látszik az eredményeken, sőt!

Bár a Toyota továbbra is a harmadik helyen áll a BYD és a Volkswagen után Kínában az összesített autóeladások terén, folyamatosan veszít piaci részesedéséből. A Kínai Autógyártók Szövetségének adatai szerint a Toyota 1,26 millió autót adott át a kereskedőknek szeptemberig, ami 9%-os csökkenés a tavalyi évhez képest. Eközben a BYD eladásai 60%-kal nőttek ugyanebben az időszakban.

A csökkenő kereslet azóta valóban a gyártás visszaszorításáról szól és sajnos az eredetileg októberre és novemberre tervezett termeléscsökkentést három hónappal meghosszabbítja a vállalat, amit nemrég a Reuters is megírt. Ez a Toyota és a FAW Group vegyesvállalata által gyártott autókat érinti. A levél hozzátette, hogy decemberben 66 000-re, januárban 60 000-re, februárban 38 000-re csökkentik a Toyota márkakereskedőknek történő átadásokat. További fájdalmas hír, hogy a Toyota már bejelentette leépítését a régióban a kínai GAC-val közös másik vegyesvállalatában is. Aki kimarad, az lemarad, úgy tűnik a régi mondóka hatálya alól a Toyota sem lesz kivétel.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!