Hiába várjuk, a BMW nem fog árat csökkenteni

0

Az elektromos autók árának ingadozása leginkább akkor népszerű a vásárlók körében, ha az éppen lefelé tart, míg az autógyártók már nem annyira szeretik ezt az együtt állást, ami a realizálható profit csökkenését prognosztizálja. Az idei év a nagy árcsökkentésekről szól és talán a Teslának tudható be a nagy hullám elindítása, amikor 2023 elején több fordulóban, milliókkal (forintban) csökkentette két legnépszerűbb autójának árát, ami a Model 3 és a Model Y.

Azóta több márka is kiállt az árak csökkentése mellett, vagy éppen makacsul kitartott az általuk helyesnek vélt árak mellett. Utóbbira jó példa a Renault, akik kategorikusan elzárkóztak az áraik csökkentése elől, mondván, hogy ezzel vásárlóikat akarják megnyugtatni és nem kellemetlen helyzetbe hozni a csökkenő értékű autók miatt.

Az árak csökkentésére viszont két német márka is jó példa lehet, ők a Volkswagen és a BMW. Mindkét gyártó komoly akciókat vezetett be, de ezek sajnos csak a kínai piacra korlátozódtak, hiszen ez a világ egyik legnagyobb vásárlóerejű autópiaca és a német óriások mindenképp a felszínen akarnak maradni a sok hazai pályán játszó kínai autógyártó ellen. Természetesen az elektromos meghajtás tekintetében.

Azonban Európában (még) nincs ilyen gond és tudja ezt a BMW is, így érdekes módon itt nem is készülnek nagy akciókkal, sőt! A nagy főnök Oliver Zipse egyenesen azt mondta, hogy semmilyen formában ne várjon senki ilyen lépést Európában a BMW-től:

„Nem áll szándékunkban az áraink csökkentése annak érdekében, hogy növeljük piaci részesedésünket.”

Erről egy, a Reuters magazinnak adott interjújában beszélt Zipse még pénteken.

„Nem ez a stratégiánk. És amint látja, még nagyon elfogadható árak mellett is érdemben tudunk növekedni.”

Az árakat itt BMW-s mércével érdemes nézni, de nem véletlenül tart ott a gyártó jelenleg, ahol tart. Kiváló minőségű autóik vannak és az elektromos meghajtásúak terén is folyamatos a fejlődés. Ennek kapcsán pedig már olyanok is elhangoztak, hogy a Tesla van lemaradva a BMW-hez képest.

Azonban azt is érdemes látni, hogy bár a BMW központilag nem akar árakat csökkenteni, elég sok BMW viszonteladó akciózik nagyokat egyes e-modellek árain, itt Európában is.

A BMW persze joggal magabiztos. Az elmúlt negyedévben a BMW 93 931 tisztán elektromos autót szállított le, amivel a teljes 621 699 darabos eladásból már 15 százalékkal van jelen az elektromos meghajtás. A 2023-as kiszállítások az előző év azonos időszakához viszonyítva szintén hatalmas, közel 80 százalékos ugrásban vannak a 2022. harmadik negyedévi BEV értékesítési adataihoz képest.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!