A BMW szerint a Tesla lemaradt az akkutechnológiában

0

Milan Nedeljkovic, a BMW igazgatótanácsának gyártástechnológiáért felelős vezetőjének legújabb kijelentése szerintem sokáig megmarad a világhálón.

Az Automotive News Europe szaklap arról kérdezte a napokban a BMW vezetőjét, hogy mit terveznek annak érdekében, hogy behozzák az akkutechnológiai lemaradást a bajorok riválisaival szemben. A lap külön kiemelte az elektromos járműipar talán legtöbbet emlegetett nevét, a Teslát is.

Nedeljkovic nyilatkozata azt mutatja, hogy a német márka mennyire bízik új, hengeres típusú akkumulátorcelláiban, ugyanis a vezető szerint a BMW nincs lemaradva a Teslához képest az akkugyártás terén, éppen ellenkezőleg. A Teslának kell felzárkóznia a BMW-hez.

A BMW tavaly szeptember elején mutatta be innovatív, hengeres akkumulátorcelláját, ami hatalmas technológiai ugrás lesz. „Lítium-ion akkumulátorcelláink új fejlesztésű, hatodik generációja hatalmas technológiai ugrás lesz, több mint 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséget, akár 30 százalékkal gyorsabb töltési sebességet és akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot kínálva” – jelentette be Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja még szeptemberben.

A BMW új fejlesztésű, hengeres akkumulátorcellái szabvány szerint 46 milliméter átmérővel, kétféle magasságban készülnek. A BMW ötödik generációs akkumulátortechnológiájának prizmatikus celláihoz képest a hengeres akkumulátorcellák katód oldalának nikkeltartalma nagyobb, kobalttartalma pedig kisebb. Az anód oldalon eközben a szilikontartalom magasabb. 

Egyelőre a BMW nem ontja magából a forradalmian új akkucellákat, ugyanis eddig csak az első mintaakkuk készültek el a vállalat Münchentől 20 kilométerre keletre található cellagyártó komplexumában. Majd várhatóan 2025-ben kezdi meg a sorozatgyártást a BMW két partnere, a CATL és az EVE Energy. Így kerülve el a „nagyon volatilis akkumulátorgyártás problémáit.”

Továbbá a BMW vezetősége úgy gondolja, hogy a házon belül gyártott cellák tökéletesítésére fog koncentrálni ezen idő alatt, majd a receptet és a gyártási folyamatot könnyebb lesz átadni a beszállítóknak, akik megkezdhetik a cellák gyártását Európában, Kínában és Észak-Amerikában.

„Ha valami igazán finomat akarunk főzni, ahhoz egy kiváló receptre van szükségünk, ugyanis a recept határozza meg, hogy milyen lesz az íz. Tökéletesítjük a receptet, ami itt az akkukémia illetve a cella fizikai felépítése. Majd teszteljük, hogy mindezek hogyan befolyásolják a teljesítményt.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!