Az olasz autóktól egyet biztosan nem lehet elvitatni, mégpedig azt, hogy a formájuk az utasterük kiváló formákkal és anyagokkal van kivitelezve. Bizonyára sokan voltak és vannak, akik bár nagyon vágynak egy olasz autóra, de a technika kétes híre miatt nem mernek belevágni. A Lancia és az Alfa Romeo tipikusan ilyen megosztó márkanevek, ám a Stellantis Csoportos felvételijük óta már a technológiára sem lehet majd senkinek szava, hiszen ezek is a bevált és más típusokban már bizonyított technológiákat fogják megkapni az elektromos átállás során.
Ezúttal a Lancia első tisztán elektromos modelljéről érkezett némi információ, méghozzá nem is akárhonnan, hivatalos sajtóanyagból. Ebben a műszaki adatok részletezése előtt is már hangsúlyozza a Lancia az érkező autó olasz származását – Olaszországban tervezik és fejlesztik, és ott is gyártják, ez utóbbit az olaszországi Melfiben található Stellantis üzemben kivitelezik majd.
Külső tekintetében van némi támpont, méghozzá a hosszúság: ez 4,7 méter lesz. Kinézetben pedig egy „elegáns és innovatív fastback” várható. Ezzel a Lancia a legnagyobb merítést biztosító piaci szegmensre akar majd célozni. Illetve azt is tudni még, hogy a modell az STLA Medium platformon fog helyet kapni. A Lancia egyetlen további információja a mostani bejelentésben, hogy saját zászlóshajója több mint 700 kilométeres hatótávolságot kínál majd. Bár a Lancia hivatalos közleményében nem nevezi meg a modellt, de a Carscoops portál Luca Napolitano, a Lancia vezérigazgatójának korábbi nyilatkozatára hivatkozva arról számolt be, hogy az autó neve Gamma lesz.
Tekintve, hogy az érkező újdonság az STLA Medium padlólemezre épül majd fel, nézzük meg mi várható technika szempontjából: a költségek optimalizálása végett 400 V-os rendszerfeszültséget várhatunk a 800 V helyett, utóbbit csak az STLA Large és a STLA Frame padlólemezes autók kapják meg. Akkupakk szempontjából maximum 98 kWh hasznos kapacitást várhatunk, amivel ki is jön az említett elméleti maximum 700 km (WLTP) hatótáv. A padlólemez lehetővé teszi az első- és összkerék meghajtást 160 és 285 kW közötti teljesítményekkel. A karosszéria formájától és felszereltségétől függően 14 kWh/100 km-es fogyasztást várhatunk.
A Lancia ezeken felül megerősítette az Ypsilon (BEV, illetve hibrid), valamint a Delta érkezését, utóbbit 2028-ra. Mint ismeretes, a Lancia stratégiája az, hogy 2026-tól minden új modell tisztán elektromos lesz. 2028-tól pedig a márka csak 100 százalékban elektromos autókat kíván értékesíteni.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!