A Skoda Enyaq is megkapja a Volkswagen varázshajtását

0

Az APP550 hajtáslánc bemutatásakor sejthető volt, hogy az ilyen fejlesztések szokásos életútját fogja bejárni, vagyis első körben a legfelsőbb szintekre pozícionált elektromos autókban jelenik meg, majd elkezd leszivárogni az alsóbb szintekre is. Nos, ezúttal a Škoda Enyaq kapja meg a friss fejlesztésű komponenseket.

Elsőként az ID.7-ben bukkant fel az újdonság, mint a frissen bemutatott Passat-utód, majd jött sorban az ID.BUZZ hosszított verziója, a Cupra Tavascan, az ID.4 és az ID.5, vagy éppen a legutóbb frissített Audi Q4 e-tron. Várható volt, hogy hamarosan Skoda modellekben is fel fog bukkanni az APP550 és nemrég be is futott a vonatkozó sajtóanyag amiben az Enyaq frissített hajtásrendszerével dicsekednek a csehek.

Az új Enyaq 85 és Enyaq 85x változat a korábbi 80-as szériát váltja fel, ugyanez vonatkozik a kupé változatra is. A megváltozott jelölés a teljesítmény növekedését jelzi, ami a hátsó tengelyen lévő új villanymotoroknak és a továbbfejlesztett akkumulátorkezelésnek köszönhető.

Az Enyaq 85 teljesítménye 150-ről 210 kW-ra nőtt, a vonatkozó nyomaték 550 Nm. Az ID.4 GTX-ből vagy Cupra Tavascanból ismert 250 kW-os csúcsteljesítmény továbbra is az Enyaq RS-nek van fenntartva a Škodánál. A csúcsmodell így 5,5 másodperc alatt tud 100 km/órára gyorsulni. A 210 kW-os Enyaq 85 6,7 másodpercig tart, ami két másodperccel kevesebb, mint a jelenlegi 150 kW-os modellé.

Mivel az APP550 nem csak a teljesítmény, hanem a hatótáv terén is javult, így az itt is megjelenő hőmenedzsment-opciókkal a hatótáv is javult, ugyanazon akkupakk használata mellett. Az Enyaq 85 esetében a vonatkozó WLTP adat 563 km, míg az aerodinamikusabb Enyaq 85 Coupé esetében 573 km. Az összkerék-meghajtású 85x-nél a SUV-változat papíron akár 536 kilométert is kipréselhet magából, a Coupé kilenc kilométerrel többet. Az RS modell is a 77 kWh-s egységet fogja használni, de a benne lévő cellák kémiája már más lesz. Ennek eredményeként az RS Coupé 537 és 543 kilométeres WLTP hatótávolsága egy szinten van a 85x-szel, a plusz teljesítmény ellenére is.

DC villámtöltés terén is növekedés tapasztalható, 175 kW az új vonatkozó adat, amivel egy arra alkalmas töltőn 10 százalékról 28 perc alatt feltölthetjük az akkupakkot 80-ra. Illetve fontos még, hogy megérkezett ide is az akkupakk előmelegítésének lehetősége, ha villámtöltőt adtunk meg úti célnak. További újdonságok a 4.0-ás Infotaintment, frissült felhasználói felülettel. A frissített grafika a virtuális műszeregységet és a HUD-ot is érinti. De újratervezettek egyes vezérlőgombok is és mostantól az Enyaq automatikusan bezárja magát, ha a vezető a kulccsal együtt eltávolodik az autótól (Clever csomagban). Az újdonságok a 2024-es modellévben jelennek majd meg és már idén novembertől meg is lehet rendelni.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!