A Tesla elektromos kamionja, a Semi nem sieti el a dolgokat. Tömeges megjelenése még várat magára, annak ellenére, hogy nagyon sokan szeretnék már látni a közutakon. Az eddig legyártott kamionok javát a Pepsi kaphatta meg, mint a Semi kamionok fő megrendelője. A kamion bemutatásakor az üdítőgyártó igen tetemes darabszámmal jelezte igényét a Tesla Semire. Ám hiába a december 1-jei nagy nap a Tesla életében, mikor Elon Musk átadta az első néhány Tesla Semi kamiont a PepsiCo vállalatnak, még mindig nagyon sok elektromos Semivel tartozik Musk csapata a Pepsinek. Hogy eddig pontosan hány darab Semit gyártott le és adott át a Tesla a Pepsinek azt egyelőre nem tudjuk, ugyanis a Tesla meglehetősen csendben végzi a dolgát.
Ezek alapján sejthető, hogy a Tesla közel sem tervez (most még) jelentős darabszámokkal a gyártás kapcsán, ami mellesleg a Giga Nevada területén zajlik, egy elkülönített üzemrészben. A Tesla itt 2022 végén kezdte el összeszerelni a kamionjait, több éves késés után. A gyártás elindítása után nem sokkal pedig a Tesla bejelentette a Gigafactory Nevada kibővítését a Semi összeszerelésének mennyiségi növelése érdekében, de ez még nem történt meg.
De akkor most hogyan is áll a Tesla Semi? Mennyit gyártottak le belőle és mi várható, egyáltalán milyen közelről egy ilyen kamion? Nos, a híres műsorvezető Jay Leno nagy lehetőséget kapott a Semi kamion megvizsgálásra és némi kérdezősködésre a lehető legilletékesebb személyektől. Franz von Holzhausen (a Tesla tervezési vezetője) és Dan Priestley (a Tesla Semi program mérnöki vezetője) voltak jelen és az alábbi videóban közösen próbálták ki a kamiont és persze szóba kerültek részletek is.
Az egyik legnagyobb jelentőségű mondat az volt a fenti videóban, amikor Priestley megerősítette, hogy a Tesla Semi teherautók már régen kiváltották a dízeles társaikat azon az útvonalon, amin az az akkumulátorokat a Gigafactory Nevadából a fremonti gyárba szállítja a Tesla. Ez egy nagyjából 420 km-es szakasz, amit a Semi gond nélkül meg tud tenni, ugyanazzal a terheléssel, ezzel is bizonyítva, hogy az elektromos kamionok képesek helyettesíteni a dízeles társaikat.
Hajtáslánc szempontjából a Semi megkapja a Cybertruck inverterét, illetve a legújabb Model S és Model X karbon-burkolt motorjait használja. Priestley azt is elmondta, hogy a Tesla Semi körülbelül 1500 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, de a Tesla ezt ügyfél-specifikus elvárások alapján finomhangolja. Az erő és a nyomaték tehát megvan, ám az említett „leszabályozás” a felesleges terheléstől óvja meg a kamionokat, ezzel biztosítva a lehető leghosszabb élettartamot.
A külsőről Franz elmondta, hogy a Teslát a japán nagy sebességű vonatok ihlették a Semi tervezésekor, illetve jönnek nemsokára a hálófülkés változatok is, amint a Megacharger hálózat annyira elterjed, hogy hosszabb utakra is elindulhasson a kamion és sofőrje. A gyártási volumen szempontjából pedig azt tudni, hogy eddig közel 70 darab Semi készült el eddig.