A Volkswagen pénteken jelentette be, hogy egy teljesen új, tisztán elektromos SUV gyártását kezdi meg hamarosan a németországi főüzemében. Eközben az ikonikus Golfnak az elektromos változata is Wolfsburgban fog készülni.
Ember legyen a talpán aki követni tudja az elmúlt napok, hetek bonyodalmát és pletykáit Volkswagen vonalon. Most azonban úgy tűnik, hogy mindent végig gondolhattak a németek, ugyanis pénteken ülést tartottak a nagyvezetők, hogy tájékoztassák a felügyelőbizottságot a 2028-ig szóló járműforgalmi tervekről.
„Az elektromobilitásra való átállást arra használjuk, hogy csökkentsük termelési műveleteink összetettségét és növeljük üzemeink hatékonyságát.” – Mondta pénteken Christian Vollmer, A VW márka gyártásért felelős igazgatósági tagja.
A találkozón kiderült, hogy a Volkswagen ID.3 mellett a vállalat fő wolfsburgi üzemében egy második, tisztán elektromos modell gyártása is megkezdődik. Konkrétumot azonban nem árultak el a vezetők, csak annyit, hogy „nagy számban” kezdik meg az új, A-szegmensű elektromos SUV gyártását. Itt azonban már sejteni lehet, hogy a Volkswagen a március közepén bemutatott, nagyjából 10 millió forint körüli, ID.2all elektromos modelljéről lehet szó.
Az ID.2all egyike annak a tíz új, tisztán elektromos modellnek melyek 2026-ig piacra kerülnek. Továbbá a VW szerint 2026-ban egy másik kompakt elektromos SUV gyártását kezdik meg Wolfsburgban, ami nem más, mint a Tiguan, modernebb nevén ID.Tiguan.
Továbbá a pénteki megbeszélésen az is kiderült, hogy a Volkswagen nem épít több üzemet Wolfsburgban. Ehelyett a skálázható SSP platformon alapuló modellek gyártását fogja Wolfsburgba telepíteni. A várhatóan az évtized végén megjelenő ikon, a Volkswagen Golf is itt fog készülni, SSP platformon.
Mindezeket szem előtt tartva a Volkswagen arra is kitért, hogy a szoftverproblémák miatt folyamatosan elhalasztott Trinity járműprojekt mától a zwickaui gyárba kerül át. Abba a gyárba, ami néhány napja még arról volt híres, hogy a csökkenő kereslet miatt számos munkahely kerülhet veszélybe.
De 2026-ig még sok víz lefolyik a Dunán, és bármit kitalálhatnak a Volkswagen vezetői, hogy mi lenne a legjobb a márkának.