Spanyolországban építheti a Stellantis a kisméretű elektromos autóit

0

A spanyol autóipar igen kedvező kilátásokkal szembesülhetett az elmúlt időszakban, melyek java a Volkswagen révén jelent meg a mediterrán országban. Többek között Spanyolországban fog megépülni a német autógyártó harmadik számú nagy európai akkugyára, egészen pontosan a kelet-spanyolországi Valencia tartományban, Saguntban, évi 40 GWh kapacitással. Sokan a Martorell melletti üzem bővülésében bíztak, ám úgy tűnik, hogy egy teljesen új helyszínt választott a Volkswagen.

Ezen felül gyártói kapacitást is tervez ide a Volkswagen, hiszen az igencsak kedvező árunak elhintett ID. 2all ötajtós elektromos autót is spanyol földön készítik majd a szorgos kezek (Martorell). Azonban a Pamplona melletti VW üzem jövője is egyre fényesebben ragyog, hiszen itt készül majd az ID.2 X (a VW T-Cross SEAT megfelelője).

Hogy ez a felfutás minek tudható be, az jó kérdés, ám a Volkswagen mellett a Stellantis Csoport figyelmét is felkeltette a régió, hiszen helyi lapértesülések szerint két spanyol gyárukra is hamarosan eurómilliókat fognak költeni, hogy azokat felkészíthessék az elektromos autók gyártására.

A két érintett gyár Vigo és Zaragoza mellett található. Ezek a felkészítés után az STLA Small platformra épülő modelleket gyártanák majd, ami hasonlóan a VW elképzeléseihez, a Stellantis értelmezésében is a kis méretű elektromos autókat jelenti. Az átalakított üzemekben 2025-től indulna a gyártás, ám érdekes módon a dolgok jelen állása szerint a Stellantis madridi üzeme kimaradna ebből a felkészítésből.

A legnagyobb spanyol napilap, az El País számolt be a beruházási tervekről, a terveket ismerő forrásokra hivatkozva. Szintén El Paístól származik az az információ, hogy az STLA Small platform bevezetését nem tervezik a madridi gyárban, amely egyébként a spanyol Stellantis három üzeme közül a legkisebb.

A kis méretű elektromos autók gyártási tervei szintén növelik annak valószínűségét, hogy a Stellantis akkumulátorgyárat telepít Spanyolországban. Micky Bly, a Stellantis Globális Propulsion Systems részlegének vezetője a közelmúltban elmondta a Reutersnek, hogy a vállalat globális akkumulátorgyártási kapacitását a jelenleg bejelentett 250 gigawattóráról 400 GWh-ra tervezi bővíteni.

A Stellantis egyelőre nem kommentálta a spanyolországi kis méretű STLA-modellek gyártásáról szóló híreket és a sajtóértesülések szerint a vonatkozó terveket hivatalosan legkorábban novemberben jelenthetik be. Az autógyártó cég állami természetű anyagi támogatást is remél vigói és zaragozai üzemeinek átalakításához. Az El País információi szerint a gyártó 150 millió euró összegű támogatást kért a Perte program keretében.

A Stellantis nem sokkal 2021-es alapítása után bejelentette az új STLA platformot. Ennek megfelelően a mikro- és kompakt autókhoz készült STLA Small váltja fel az e-CMP platform második generációját. Az új platform legalább 500 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé a személygépkocsik számára az A, B és C szegmensben.

Ezen kívül van még STLA Medium a C és D szegmensben lévő személygépkocsikhoz, valamint STLA Large a D és E szegmensben lévő személygépkocsikhoz, akár 700, illetve 800 kilométeres hatótávolsággal. A negyedik Stellantis platform 2024-től a legalább 500 kilométeres BEV hatótávolságú nagy méretű SUV-okhoz és kisteherautókhoz készült STLA Frame lesz.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!