Mercedes-Benz EQE 350 4MATIC SUV teszt – venném

0

Amikor kiderült, hogy egy EQE SUV lesz a következő tesztautóm, meglehetősen kíváncsi lettem, hiszen se nem SUV, sem Mercedes nem járt még a kezeim között. Felkeltette az érdeklődésem, hogy a Merci mit tud kihozni egy SUV és egy elektromos meghajtás keresztezésével.

Só se róla, amióta ez a típus elérhető Magyarországon, számos teszt született már róla, így nem titok, hogy ez egy meglehetősen drága autó. Itthon a legolcsóbb kivitel (EQE 300 SUV) 36 778 000 Ft a cikk írásának pillanatában, míg az általam tesztelt darab az EQE 350 4MATIC SUV volt, ennek alapára 39 253 999 Ft. Azon kár vitázni, hogy ez sok pénz-e, mert van akinek nem és van akinek igen. Ami viszont biztos, hogy ezért a pénzért hamisítatlan Mercedes-minőséget kap az ember.

Nézzük át gyorsan, mi is van a képeken látható autóban: 215 kW (292 LE) teljesítmény, 765 Nm nyomatékkal. A végsebesség 210 km/h, a 0-100 km/h gyorsulás 6,6 másodperc alatt történik meg. A WLTP hatótáv 461 és 551 km között ingadozik, amit a teszt végére én magam is megerősítek majd, tehát a gyártói adat ez esetben meglehetősen pontos. Az akkupakk kapacitása az autóban 89 kWh, a DC teljesítmény 170 kW.

Egy ekkora autónál ki kell térni a méretekre is, mert nem vitás, hogy az EQE SUV tiszteletet parancsolt mindenhol az utakon, nem nagyon akart senki packázni a több, mint 2 tonnás (2430 kg üresen) monstrummal. Konkrétan 4863 mm hossz, 2140 mm szélesség, 1685 mm magasság és 3030 mm tengelytáv várja az autóhoz közeledőt. Külön technikai csemege, hogy a hátsó kerekek is kormányozottak, így meglepően kicsi ennek a nagy autónak a fordulóköre, csupán 12,3 méter. Aki ekkora autót vesz, annak fontos lehet a csomagtartó mérete is, ez felhajtott ülésekkel 520, lehajtott hátsó sor mellett 1675 literre növelhető.

Mivel egy Mercedes-Benzről beszélünk, abból is a drágább fajtából, így jogosan várja el a leendő vevő, hogy minden érzékszerve a legjobbat kaphassa, és őszinte leszek, az EQE SUV ebben is a legjobbat hozta. Az ülések rendkívül komfortosak, minden irányban motorosan állíthatók és természetesen a hűvösebb időkben ülésfűtés kényezteti a megfáradt sofőrt (is). Az üléspozíció három állásban menthető el és egy gombnyomásra beáll a mentett értékekre mind az ülés, mind a kormány. Ez utóbbi igen vaskos, jó megmarkolni. Ami nekem személy szerint nem tetszett, hogy itt is érintésérzékeny gombok vannak, sokszor nem sikerült a kívánt funkciót elsőre aktiválni ezáltal.

A sofőr és az első ülésben ülő utas kényelmét az alábbi képen is látható központi kijelző várja, aminek a használata gyerekjáték. A főbb funkciók, amiket vezetés közben használunk maximum két kattintásra vannak, minden egyértelmű és könnyen megtalálható. A kijelző és az alatta található „gombsor” is haptikus visszajelzést ad (kikapcsolható) minden érintésről és a dedikált gombokkal minden főbb funkció egyetlen érintésre van csupán.

Beültünk tehát az autóba, az ülés és a kormány magunkra állítva, már csak a kezünk ügyébe tévedő dolgokat kellene elpakolni és ebben is segít nekünk az EQE SUV, ugyanis rengeteg tárolórekesz, pohártartó várja, hogy tegyünk beléjük valamit. Nem beszélve az első utasoknak elérhető 6 darab USB C töltőportról.

Amerre a szem ellát és a kezek elérnek, mindenhol puha, minőségi anyagok kerültek elhelyezésre. Nincs tejfölöspohár műanyag, vagy recsegő betét sehol és a beépített hangulatfények az éjszakai sötétben teljesen más dimenzióba helyezik az esti vezetést. Szó szerint élmény így vezetni, nem is siettem sehova, ha nem volt muszáj 🙂

De nem csak elől van fejedelmi helye az utasoknak. A közel 3 méteres tengelytávnak köszönhetően akár táncolni is lehetne hátul! Dedikált könyöklő és pohártartó, illetve klímakonzol várja a hátra beülőket. Ha már utazás: az autóban található Burmester audiorendszer nem hazudott, a pendrive-on magammal hozott zenék egészen más dimenziókban szólaltak meg ebben az autóban. Az elektromos meghajtás amúgy is csendes fajta, de ebben az autóban ez is magasabb szinten volt, mint eddig bármi amiben ültem. A többrétegű üvegek, a sok zajcsillapítás sikeresen összeadott egy kiváló, komfortos utazási élményt.

A vezetési élmény kiváló volt, a kezeim között járt autók közül ez volt eddig a legerősebb, legkényelmesebb, de a ki-be szállás nekem személy szerint nem tetszett, de ez az SUV forma hibája, nem az autóé.

Az autó első és hátsó fényszórói is megérnek egy alaposabb körbenézését, hiszen igen sok munkát rakhattak megalkotásukba a mérnökök. Természetesen teljesen LED-es megoldásokról beszélünk ezek esetében is. A forradalmian új DIGITAL LIGHT fényszóró-technológia kiemelkedő teljesítményével úttörő vezetési támogatást és kommunikációt tesz lehetővé a vezetővel és minden vezetési helyzetben ideális fényviszonyokat teremtett éjszaka. Az új HD-minőségű fényszóróban több mint egymillió mikro-reflektorral ellátott chip működik, azaz járművenként összesen több mint kétmillió.

A járműben lévő kamerák és érzékelőrendszerek észlelik a többi közlekedőt, nagy teljesítményű számítógépek ezredmásodpercek alatt kiértékelik az adatokat és a digitális navigációs térképeket, és parancsokat adnak a fényszóróknak, hogy minden helyzetben a lehető legjobban igazítsák a fényeloszlást.

Előugró, minőségi kilincsek, amiket jó megfogni

Persze a másik nagy kérdés tisztázása még hátra van, mennyit fogyaszt egy ekkora autó? Nos, városban közlekedve 15-17 kWh/100 km a nálam mért érték, míg autópályán klímával ez 20-21 kWh volt. Az érdekesség kedvéért csináltam egy „low-budget” kört is, ami azt jelenti, hogy az autó ECO módban volt, klíma nélkül. Így egy Székesfehérvár-Budapest távot a 7-es főúton megtéve igen baráti fogyasztás is kihozható az autóból, ha nem sietünk és a klíma sem feltétlenül szükséges éppen.

A tesztidőszak alatt közel 1200 km-t tettem meg az autóval (adminisztratív okok miatt bő 200 km nincs a képen), ehhez az autót éjszakánként töltöttem otthon az EVSE-vel, illetve párszor használtam a TEA fehérvári villámtöltőinek egyikét.

Így összesen közel 19 000 Forintot költöttem el az 1200 km megtételére. Azt gondolom, hogy ez több, mint kiváló érték a manapság 650 forintos benzinárak mellett, főleg egy ilyen hatalmas autótól.

Ha összegeznem kellene az elmúlt hetet, akkor bőven meg vagyok elégedve a Mercedes-Benz EQE 350 4MATIC SUV-val. Elképesztően jó és nagyon kényelmes elektromos autó került ki a Mercedes mérnökeinek a keze közül. Az pedig külön kiemelendő, hogy milyen alacsony fogyasztás is elérhető egy ilyen minőségi SUV-val.

Továbbá érdemes megemlíteni, hogy minden 2023. december 31-ig leadott EQ modell rendelése mellé egy 500 000 Ft-os vouchert kap a vásárló, ami 2024. augusztus 31-ig aktiválható valamint aktiválástól követően 3 éven belül használható fel Európa azon országaiban, ahol a Mercedes Me Charge szolgáltatás elérhető. Azaz, 500 000 Ft értékben a Mercedes állja a publikus töltés díját.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!