Nézzük, hogy szerepelt a Hyundai IONIQ 6 a jávorszarvas-teszten

0

A Hyundai anno meglehetősen nagyot gurított, amikor a népszerű Ioniq típust egy komplett termékcsaláddá növesztette. Ennek volt az első tagja a mai napig népszerű IONIQ 5. Már a termékcsalád bemutatásakor tudni lehetett, hogy a háromtagú portfólió középső és egyben másodikként bemutatkozó darabja lesz a sportos IONIQ 6.

2022 nyarán aztán robbant a bomba és bemutatkozott a rendkívül áramvonalas, ám épp ezért sokaknak megosztó külsejű IONIQ 6. A tisztán elektromos Hyundai Prophecy tanulmányautó által vázolt formai elképzelések mentén megvalósuló IONIQ 6 letisztult, egyszerű vonalaival és kifejezetten áramvonalas formavilágával a Hyundai tervezői által Érzelmekben gazdag takarékosság néven emlegetett értékrendet testesíti meg. A 77,4 kWh akkumulátorral szerelt, hátsókerékhajtással ellátott, 225 lóerős IONIQ 6 listaára 27 099 000 Ft. Azonban 3 600 000 forintos kedvezménnyel akár már 23 499 000 forintért elhozhatjuk a Hyundai legújabb, tisztán elektromos modelljét.

Néhány hónappal később az Euro NCAP törészteszten remekelt az autó, az ötcsillagosra értékelt Hyundai IONIQ 6 kiemelkedően jól teljesített a ‘felnőtt utasvédelmi’, ‘gyermek utasvédelmi’ és ‘biztonsági segédrendszerek’ kategóriákban.

Ha már biztonság és utasvédelem, adódik a kérdés, hogy vajon miként veszi az IONIQ 6 a jól ismert jávorszarvas-tesztet? Az IONIQ 6-ot ezúttal a témában járatos km77.com csapata cibált meg kicsit. Abból is a fentebb említett gyengébb verziót, amin Nexen NFera Sport EV abroncsok voltak 225/55 R18-as méretben.

A videó alapján az autó nem nyűgözte le az ítészeket. A legnagyobb belépési sebesség, amellyel az autó egyetlen kúpnak sem ütközik a jávorszarvas teszt során, 44,7 mérföld/óra (72 km/óra), és ez még viszonylag alacsony sebesség, különösen az elektromos járművek esetében, amelyeknek általában alacsonyabb a súlypontja. Ennek az eredménynek nagy része a gumiknak köszönhető, vagy legalábbis ezt mondja a tesztpilóta. Több mint 10 egymást követő kísérletet tesz különböző sebességgel, ami meglehetősen magas hőmérsékleten tartja őket, negatívan befolyásolva a teljesítményüket. Megjegyzendő, hogy a Tesla Model 3 – az Ioniq 6 közvetlen versenytársa – lényegesen jobb eredményt ért el a jávorszarvas teszten.

Az értékelő szerint továbbá nagyon lágy a felfüggesztés beállítása, míg a gázpedál nagyon agresszív reakciókat mutat, így az Ioniq 6 hajlamos a túlkormányzásra. Ezenkívül nagyon fontos megjegyezni, hogy a modell jávorszarvas tesztjének teljesítménye nagymértékben függ a járművezető által kiválasztott rekuperáció szintjétől. Szerinte a legerősebb szintű rekuperáció kissé idegessé teszi az autót, ami  érthetően hat a hátsó kerekekre , mint fékező erő.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!