Ismét nőtt a NIO vesztesége a második negyedévben

0

Talán nem túlzás azt állítani, hogy a kínai NIO az egyik legszimpatikusabb és az innovációért legtöbbet tevő elektromos autógyártó, akik ráadásul az elmúlt években sikeresen túlléptek a startup jellegen és ma már Kínán kívül Európában is jelen tudnak lenni.

Ezen túl nem szabad elfelejteni azt a tényt sem, hogy gyakorlatilag a NIO az egyetlen akinek sikerült működő üzleti modellként meghonosítani az akkucserén alapuló elektromos autózást, amit ráadásul kontinensünkre is elhoztak. Az ehhez szükséges eszközök pedig Magyarországon készülnek.

Azt tehát senki nem vitathatja el tőlük, hogy mindent megtesznek a fejlődés és az innováció terén. Jönnek is az eredmények szépen, de a folyamatos fejlődés üteme néha megtörik a NIO-nál, ahogyan ez újra megtörtént az idei év második felében. A NIO összesen 23 520 darab elektromos autót szállított le az említett időszakban, mintegy 6,1 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában, és 24,2 százalékkal kevesebbet, mint 2023 első negyedévében. A szállítások tekintetében a NIO az elmúlt két év legrosszabb eredményét érte el 23 520 járművel, míg a rekorder 2022 negyedik negyedévben 40 052 darab NIO került új tulajdonosához.

Így az idei második negyedéves számok visszaesésről számolnak be, ami természetesen anyagi veszteséggel is jár a vállalat számára. A NIO árbevétele április és június között körülbelül 8,8 milliárd jüan (1,1 milliárd euró) volt, ami 14,8 százalékos csökkenés 2022 második negyedévéhez képest, és 17,8 százalékos csökkenés 2023 első negyedévéhez képest. A vállalat nettó vesztesége 2023 második negyedévében nagyjából 6,1 milliárd jüan volt. Ez 119,6 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos negyedévében, és 27,8 százalékkal több, mint 2023 első negyedévében.

A kellemetlen adatok ellenére jogosan reménykedhetünk a növekedésben, hiszen megjelent a megújult ES6, ami a vállalat egyik legnépszerűbb modellje és jönnek a jobbnál jobb NIO modellek, amik már európai mércével is kívánatos elektromos autóknak számítanak.

Ezek közül az ET5 kombi számíthat különösen nagy érdeklődésre. Méreteit tekintve az ET5 Shooting Brake állítólag eléggé hasonlít a szedánhoz. A kínai média a MIIT adataira hivatkozva 4,79 méter hosszúságot, 1,96 méter szélességet, 1,50 méteres magasságot és 2,89 méteres tengelytávot várhatunk a kombitól. Illetve ne felejtsük el a „jóárasítottNIO almárka is már tesztelés alatt van.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!