Hivatalosan is bemutatkozott a Kia EV5

0

A Kia pénteken a Chengdui Autószalonon hivatalosan is bemutatta új kompakt, tisztán elektromos SUV-ját, az EV5-öt. Az új Kia EV5 egy családbarát elektromos SUV, amelyet az EV9 zászlóshajó ihletett.

A márciusi koncepció bemutatása óta nyomon követhetjük a Kia legújabb elektromos SUV-jának útját, melynek sorozatgyártásra érett verzióját legutóbb a kínai Ipari és Informatikai Minisztérium szellőztette meg. Már akkor látni lehetett az EV5 végső formavilágát, azonban a Kia tegnap a kínai Chengdu Autószalonon mutatta meg végső, sorozatgyártásra érett formájában az elektromos EV5-öt.

A Kia szerint az EV5 „az elektromos mobilitás új korszakát hozza el a kompakt SUV-szektorban, hogy megfeleljen az évezredes családok igényeinek”. A márka ismét az új „Opposites United” dizájnfilozófiájából merít ihletet, melyet a zászlóshajó EV9 is sugall. Tehát az EV5 is merész, masszív megjelenéssel érkezik meg a piacra.

A Kia EV5 új dizájnja minden szögben robosztus, miközben a hátratolt D-oszlopok több belső teret adnak az újdonsült elektromos SUV-nak, kiemelve sokoldalúságát. Hátul a meghosszabbított és leengedett légterelő megőrzi a Kia SUV jellegzetes profilját, miközben javítja az aerodinamikai hatékonyságot.

Az EV5 kilenc színben és egy elefántcsont-ezüst matt opcióban is válaszható lesz. A már megszokott színek közé tartozik a hófehér gyöngyház, a tiszta fehér, a csillagos éjfekete, a magmavörös, az elefántcsont ezüst, a fagykék, a jéghegy zöld, az árapálykék és a palaszürke.

Akár lakhatásra tervezett belső tér

Kutatásai során a Kia kiderítette, hogy az elektromos SUV-ot vásárlók többsége úgy tekint az e-autójára, mint egy „helyiségre” ahol akár lakni is lehet. Nem pedig úgy, mint egy eszközre ami megoldja az A pontból való B pontba jutást.

Ezért a Kia belsőépítészei, azaz dizájnerei jelentősen újragondolták az EV5 belső terét, a nagyobb EV9-ből merítve ihletet, melynek belső terei közelebb állnak az „otthoni nappalihoz” mintsem egy hagyományos „autókabinhoz”.

A megújult dizájnnal büszkélkedő EV5 modern infotainment rendszerrel rendelkezik, dupla kijelzővel, hasonlóan az EV9-hez. A hátsó üléssor teljesen ledönthető, így tágas csomagteret kaphatunk.

Bár a Kia nem árulta el az EV5 hajtásláncának pontos adatait, de várhatóan az újdonság is a Hyundai E-GMP platformján kapott helyen.

A kiszivárgott MIIT adatok pedig azt mutatják, hogy a kínai modellt egyetlen 214 lóerős villanymotor hatja 310 Nm nyomatékkal. További infókért az is felbukkant, hogy az EV5-be a BYD Blade LFP akkumulátorai kerülhetnek. Ezt a pletykát azonban a Kia nem erősítette meg. Az alapváltozat akkumulátorkapacitása várhatóan nagyobb lesz, mint a Kia EV6-é (77,4 kWh), és eléri a 82 kWh-t. 

Az új elektromos EV5 SUV a Niro EV és az EV6 között kap helyet a márka kínálatában. A jelentések szerint körülbelül 57 millió wonról (körülbelül 42 600 dollárról) indul. Ha ez a helyzet, akkor olcsóbb lesz, mint a Model Y, ami Kínában 49 000 dollárnál kezdődik.

A Kia még idén piacra dobja az EV5-öt Kínában, a további részleteket pedig várhatóan az októberre tervezett Kia EV napon mutatják be.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!