A CATL beszáll az elektromos repülőgépek fejlesztésébe

0

Az elektromos meghajtás fejlődéséve egyre hatékonyabb elektromos motorok és akkucellák kerülnek ki a gyártók kezei közül. Elon Musk is néhány éve megjósolta, hogy ez lesz a repülőgépipar következő nagy dobása. A Tesla vezérnek általában be szoktak jönni az ilyen jóslatai és a CATL kutatásai révén egyre inkább tűnik úgy, hogy a szükséges akkutechnológia is hamarosan rendelkezésre fog állni.

Jelenleg a CATL a 255 Wh/kg körüli energiasűrűségű cellák tömeges gyártásánál jár, de ugye ez folyamatosan növekszik, hála a vállalat hathatós kutatási törekvéseinek és annak a rengeteg pénznek, amit a világ vezető akkugyártója önt ezekbe a projektekbe. Visszatérve Elon Musk meglátásaihoz, szerinte az 500 Wh/kg elérése esetén lesz értelme beszélni az elektromos meghajtású repülőkről.

Mindezt pedig a CATL el is érte idén áprilisban, melyről hivatalos sajtóanyag is készült. A CATL szerint ennek az élvonalbeli technológiának a bevezetése áttöri azokat a korlátokat, amelyek régóta korlátozták az akkumulátorszektor fejlődését és új forgatókönyvet nyitnak a villamosítás terén, amely a magas szintű biztonságra és könnyű súlyra összpontosít.

Ha már az akku megvan (még ha csak laboratóriumi szinten is), jöhet a konkrét fejlesztés, amire a CATL most vegyesvállalatot alapított az állami tulajdonú Commercial Aircraft Corporation of China-val (COMAC) és a Shanghai Jiao Tong Egyetem Vállalkozásfejlesztési Csoportjával.

A Yicai Global kínai hírportál beszámolója szerint a vegyesvállalat 600 millió jüan (mintegy 75 millió euró) jegyzett tőkét kapott. Míg az alaptőke az új cég bejegyzési adataiból ismert, a tulajdoni arány megoszlása egyelőre nem. A kínai magazin szerint a COMAC Peking Repülőgép-technológiai Kutatóintézetében már meg is kezdődtek a munkálatok egy elektromos repülőgép prototípusának a megépítéséről, ami inkább a hagyományos repülőgépekben történő alkalmazást vizsgálja.

Az állami tulajdonú COMAC repülőgépgyártónál a projektet a jelek szerint nagyon fontosnak minősítették: a regisztrációs adatok szerint Qian Zhongyan a vegyesvállalat jogi képviselőjeként van bejegyezve. Qian a COMAC Kutatóintézet igazgatója, és Kína első saját gyártású nagy utasszállító repülőgépének, a C919-nek a főtervező-helyettese volt.

Úgy tűnik tehát, hogy a CATL erősen belecsapott a lecsóba. Amint érkeznek új hírek az elektromos repülőgépek világából, igyekszünk azt mielőbb elhozni.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!