Magyarországon is bemutatták a Hyundai IONIQ 6 elektromos autót

0

Június végén Magyarországon is bemutatkozott a Hyundai IONIQ családjának legújabb, tisztán elektromos szedánja, az IONIQ 6.

A Hyundai tavaly nyáron mutatta be újdonsült Steamliner modelljét ami ugyan arra az E-GMP padlólemezre épül, mint az IONIQ 5. Az IONIQ 6 a Hyundai történetének legkedvezőbb közegellenállási együtthatójával (mindössze 0,21) rendelkezik. Ez kiemelkedően energiatakarékos üzemet, valamint ahhoz kapcsolódóan még kedvezőbb: akár 614 kilométeres hatótávolságot (WLTP vegyes ciklus) biztosít. Azonban a kisebb akkumulátorral szerelt (53 kWh) modell is tudja teljesíteni a 429 kilométert egyetlen feltöltéssel.

Külső tekintetében egy 4855 mm hosszú, 1880 mm széles és 1495 mm magasságú elektromos autó az IONIQ 6. A Hyundai elektromos újdonságának irigylésre méltó aerodinamikai jellemzőit tovább javítja a repülőgépek szárnyáról mintázott, ovális profilú, függőleges segédszárnyakkal kiegészített légterelő. A hajók tatjára emlékeztető farkialakítás, valamint a hátsó lökhárító mindkét oldalán kialakított, a légáramlatok leválasztására szolgáló idomok.

Az IONIQ 6 külső és belső felületein a legváratlanabb helyeken – a fényszóróktól és a zárófényektől kezdve az elöl elhelyezett, alsó szenzorokig, a légbeömlő rostélyok díszítőelemeitől a középkonzoli visszajelzőkig – összesen 700 parametrikus pixellel találkozhatunk, amelyek tovább erősítik az IONIQ márka arculatát. A hátsó légterelőn elhelyezett, parametrikus pixeleket alkalmazó, harmadik féklámpa lassításkor látványos módon lép működésbe. 

A tisztán elektromos Hyundai IONIQ 6 az első modell a márkánál melyben elérhető a LED mátrix fényszóró. Itt 4 sorban, soronként 8 LED-ből álló fényszóró gondosan kitakarja az úton közlekedő autósokat. További újdonság a Hyundai részéről, hogy az IONIQ 6-ban vezette be a teljes rendszert lefedő OTA frissítést. Mindez pedig azt jelenti, hogy nem kell egy-egy frissítéssel a szervizbe járni.

Akárcsak az IONIQ 5 esetében, a Steamliner-nél is mindössze 18 perc szükséges a 10-ről 80%-ra való töltöttséghez.

A magyarországi premieren két IONIQ 6 modellt láthattunk, melyek a rendezvény előtt érkeztek hazánkba. Ezek mindegyike Executive Edition felszereltségű példányok voltak.

Az Executive Edition kivitelek minden extrát tartalmaznak, így a digitális tükröket is szemügyre lehetett venni. Több gyártónál már megjelentek az efféle extrák, különböző megoldásokkal. A Hyundai a műszerfal szélére illesztette a két kisebb kijelzőt, ahol a gyáriak szerint teljesen eltűnik a holttér.

Első blikkre az IONIQ 6 beltere eltér az IONIQ 5-étől, de nagyban hasonlít hozzá. Ugyan a két tesztkör a zsámbéki tesztpályán szinte semmi tapasztalatszerzésre nem volt elegendő, de a másik kiállott modellbe beülve kényelmesnek és tágasnak tűnt az IONIQ 6. A digitális tükrök előnye, vagy éppen hátránya pedig majd megmutatkozik a hosszútávú teszteknél.

Az első szállítmányban 20 darab Executive Edition felszereltségű IONIQ 6 érkezett hazánkba. A 77,4 kWh akkumulátorral szerelt, összkerékhajtással ellátott, 325 lóerős IONIQ 6 listaára 28 599 000 Ft. Azonban 3 600 000 forintos kedvezménnyel akár már 24 999 000 forintért elhozhatjuk a Hyundai legújabb, tisztán elektromos modelljét.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!