Jelentős árcsökkenést hozhat az új R2 padlólemez a Rivian háza táján

0

Autógyártás szempontjából az egyik legfontosabb komponens a padlólemez, legyen szó bármilyen meghajtású modellről. Ahogyan pedig az autók többi része, ez is folyamatosan fejlődik, hogy helyet adhasson a legújabb technológiáknak. Az elektromos autókat gyártó vállalatok is folyamatosan fejlesztik a platformokat és gyakran évekkel a konkrét bemutatás előtt ismerni lehet az újdonság érkezésének tényét. Vagy akár a főbb paramétereit egyaránt.

Az amerikai Rivian esetében is tudni, hogy a jelenlegi padlólemez utódja már úton van, ami az R2 nevet kapja. Hogy a jelenlegi típuskínálat (R1T pickup és R1S SUV, amik természetesen még nem erre az R2-re épülnek fel) átemelésre kerül-e az R2-re, az jó kérdés. Láthatunk erre kitűnő példát, ugyanis legutóbb a NIO legnépszerűbb modellje, az ES6 kapott új alapokat azzal, hogy a vállalat átültette a régi padlólemezről az újra. Ezzel a típus tudása felfrissült és még árat is tudott csökkenteni a NIO.

Remélhetően az új Rivian modellek esetében szintén jelentős árcsökkenés várható az R2 érkezésével, hiszen például a jelenlegi hajtáslánc is külsős beszállítótól jön, ami jelentősen növeli a költségeket. Azonban ezt ugyanúgy házon belül akarja fejleszteni és gyártani a Rivian, akárcsak az R2 padlólemezt. Ezen infókra alapozva az elemzők egy 40 000 dolláros áron értékesíthető modellt várnak, mint az első modellt ami az új padlólemezre épül meg. Az első ilyen Rivian modell 2024-ben jöhet.

Az alább idézett beszélgetés egy autóipari konferencián (Global Auto Industry Conference Call) hangzott el, amit a Deutsche Bank rendezett nemrég. Ebben Claire McDonough, (aki Rivian pénzügyi vezetője) beszélt arról, hogy a Rivian életében nagy előrelépés lesz az R2. Arról sajnos konkrétan továbbra sem tudni, hogy végül mit, milyen áron és mikor várhatunk az R2 padlólemeztől:

„Tehát beszéltünk egy kicsit arról, hogy hol voltunk 2018-ban és 2019-ben, ahhoz a munkához képest, amelyet az elmúlt két évben az anyagköltségek csökkentése érdekében végeztünk. Úgy hallom, nagyon eltérő álláspontból indulunk ki a tárgyalások során, ami az R2 platformot, valamint azt a méretet és készségeket illeti, amelyekké ez a platform idővel a Rivian számára válik. Nem csak Észak-Amerikáról beszélek, hanem globálisan is.”

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!