Elon Musk okos ember és pontosan tudja, mit miért csinál. Elsőre nem biztos, hogy belátni a lapjai mögé, de szinte mindig őt igazolja az idő. Többek között a Supercharger és a körülötte zajló porvihar az, ami most nagyon érdekli a pénzügyi elemzőket.
Legutóbb a Morgan Stanley elemzői vizsgálták meg, mi a helyzet a világ legnagyobb és legmegbízhatóbb villámtöltőhálózatával, illetve hogy pénzügyi szempontból mi várható ezen a területen.
Nem arról van szó, hogy a nem-Tesla elektromos autók tölthetnek majd ezeken az állomásokon, hanem arról, hogy megjelenik a Tesla saját fejlesztésű töltőcsatlakozója olyan autógyártók autóin, akik korábban a CCS mellett tették le a voksukat.
Legutóbb februárban volt elérhető friss adat arról, miként állnak a Tesla Supercharger dolgai. Akkor arról írtunk, hogy az amerikai kormányzat is beletol a buliba néhány milliárd dollárt, amiért cserébe más márkáknak is engedni kell a töltést. Musk bizonyára kedvesen bólintott a kérésre, hiszen a háttérben már a Ford és a GM is a papírok aláírására várhatott, aminek értelmében a két vállalat is a NACS szabványt fogja használni. Áprilisban aztán jött a hír, hogy az utolsó nagy piac, ahol a Tesla még nem lépett semmit ez ügyben (Kína), ott is elindul a buli és szintén tölthetnek a nem-Teslák a SuC oszlopokon.
A Tesla nyitása tehát teljessé vált az egész Földön (néhány országot kivéve), már csak folytatni kell az eddig megkezdett bővítési és fejlesztési folyamatokat. Hogy hova vezethet mindez a hálózat értékét tekintve? Nos, egyes elemzések szerint hamarosan akár száz milliárd dollárt is érhet a Tesla Supercharger hálózata.
Adam Jonas, a Morgan Stanley egyik vezető Tesla elemzője megpróbálta felmérni, hogy ez a töltési üzletág milyen értéket adhat a Teslának. Jonas és csapata úgy gondolja, hogy hosszú távon a Tesla saját napenergiát termelhet és tárolhat a SuC-hálózat működéséhez, ebből a feltételezésből kiindulva pedig összeállítottak néhány forgatókönyvet. Az alapfeltevés az volt, hogy megvizsgálják az USA területén egy jövőbeni időpontban (2030) megtett kilométerek száma alapján az egyes eshetőségeket (az átlagos hatásfok 4 mérföld/kWh, 0,32 dollár/kWh bevétel mellett). Az elemzés végül azt hozta ki, hogy valós esély mutatkozik a 100 millió dolláros érték elérésre.