Tetőcsomagtartóba épített pótakkumulátort szabadalmaztatott a Ford

0

Az elektromos autók és leginkább az azokat megvásárlók sokszor megkapják a mágikus kérdések egyikét: mit csinálsz, ha olyan területen merülsz le, ahol nincs töltőoszlop, vagy ha kell némi utánpótlás az akkuban lévő energiához? A belsőégésű motorral szerelt autók esetében adja magát a kérdés mindig, hiszen a benzineskanna és a láb a következő benzinkútig gyalogláshoz bármikor bevethető.

A jelen kor elektromos autózásáról talán bő tíz éves távlatban beszélhetünk, amikor a Nissan Leaf piacra került 2010-ben, mint az első modern, sorozatgyártott elektromos autó. Továbbá a Tesla is nem sokkal később, 2012-ben durrantotta be a rakétákat az első Model S alatt. Tehát a technológiának nagyjából 100 év hátrányt kell leküzdeni mielőbb, de ahogyan a dolgok haladnak, meglesz ez.

Maradva a bevezetőben említett problémánál, ma is létezik már ilyen-olyan megoldás arra az esetre, ha komolyabb baj ütne be. A legegyszerűbbek ezek közül azok az eszközök, amiket gyakorlatilag powerbank-ként kell elképzelni, csak kicsit nagyobb méretben. Ezek hordozható méretű akkupakkok, amikből a lemerült autó tud tölteni energiát a sajátjába. Alább egy példa erre:

A gyári megoldások kedvelőinek ezúttal pedig a Ford akar kedveskedni, amiről az Egyesült Államokban működő, szabadalmakat kezelő szervezetéhez (USPTO – United States Patent and Trademark Office) beadott legújabb találmánya árulkodik:

Az ötletet a Ford adta be levédetésre és gyakorlatilag egy, az autó tetejére szerelhető kiegészítő akkupakkot láthatunk rajta, amihez még töltőkábel is van. A gyártó a beadványában arról beszél, hogy a tetőre szerelhető akkupakk burkolatának mindkét oldalán légcsatornák vannak, hogy javítsák a cellák hűtését és a hatás fokozása érdekében felszerelhetők távvezérlésű szelepekkel, amelyek zárhatók, hogy megakadályozzák a víz, az extrém hideg vagy a homok behatolását. A szabadalmi bejelentésben bemutatott ház fedelet és poliuretán habbal bélelt tálcát tartalmaz, hogy segítse a hőenergia szintjének kezelését a burkolaton belül, és a belsejét viszonylag hűvösen tartsa.

Továbbá a Ford azt írja, hogy a tartalék akkumulátort ugyanúgy lehet tölteni, mint az elektromos autókat, a rendelkezésre álló vezetékkészleten keresztül. De ami ennél is érdekesebb lehet az az, hogy a tetőre szerelt energiatárolót úgy tervezték, hogy tartalmazzon egy vezérlőmodult, amely „vezeték nélkül kommunikálhat a villamosított jármű kommunikációs modulja a vontatási akkumulátor csomag tartalék akkumulátorról történő újratöltésének vezérlésére.”

Végül megemlítem még azért azt is, hogy manapság egyre több autó tudja felmutatni a kétirányú energiaáramlást, mint opciót, vagyis a saját akkupakkjában lévő energiát ki lehet vételezni onnan egy kábellel és így akár egy lemerült autó mellé állva is megvalósulhat a segítségnyújtás.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!