Elkezdődött a Faraday Future elektromos autójának a kiszállítása

0

Alaposan el lehetne játszani azzal a gondolattal, hogy ki milyen autót vásárolna nagyjából 110 millió forintért és aki esetleg eddig szemezett a Faraday Future első elektromos autójával, zsebében 309 ezer dollárral, az most végre befizethet egyre.

Hosszú utat tett meg a Faraday Future, ugyanis először 2017-ben tudtak felmutatni egy elektromos autónak a prototípusát, ami az FF 91 nevet kapta. Akkor az volt az elképzelés, hogy 2018-ban már gyártásba is kerül a típus és virágzó autógyártó lesz a Faraday Future, ahogyan azóta egyébként ez lett a velük egy időben induló NIO-ból, vagy éppen az XPeng Motors-ból.

Azonban a bemutató óta volt már csőd bejelentés, majd megmenekülés. 2022 februárjában pedig arról szóltak a hírek, hogy nyáron végre megkezdődhet a sorozatgyártás. Hasonlóan a márka korábbi balszerencséjéhez, ezt sem sikerült megfelelően lehozni és egészen idén április elejéig kellett pofozni a szituációt, hogy elinduljon a gyártósor. Legalábbis egy része.

A gyártósorok viszont lassan felpörögnek és mostantól megvásárolni is meg lehet az FF 91-es elektromos autókat. Az első kiszállítások már meg is kezdődtek. Ám a Faraday esetében is a megszokott értékesítési taktika köszön vissza, vagyis először a drágább modellek elérhetők, hogy a sok elköltött pénzből minél többet lásson mielőbb viszont a gyártó. Ez lesz a limitált kiadású „FF 91 2.0 Futurist Alliance” melynek ára 309 000 dollár. Egy olcsóbb, 249 000 dolláros verzió jön majd ez után, melynek neve „FF 91 2.0 Futurist”. Ha ezek jól mennek, jön az „FF 91 2.0”, valamivel még ennél is kedvezőbb árral.

Technika szempontjából 1050 lóerőt, 142 kWh-s akkupakkot (130 kWh használható), 200 kW-os DC töltési teljesítményt, önvezető képességek garmadáját és 610 km hatótávot kap a pénzéért a leendő tulaj. A ma iparági rekordnak számító 0-100 km/h gyorsulásnak (Tesla Plaid) is oda akart verni a Faraday, ők ezt 2,27 másodperc alatt tudják megfutni. Az autók a saját tervezésű „FF aiHyper 6×4 Architecture 2.0” elnevezésű padlólemezre épülnek. Alább a főbb ismérvek, melyekről állítólag június 6-án további részleteket árul el a gyártó:

A belső sem lesz gyenge, a hátsó utasokat egy 27 colos kijelző kényezteti, míg a hálózati szolgáltatások zavartalanságát akár három 5G szolgáltaó jele is segítheti. Az autóban infravörös kamera is helyet kapott a vezetőülésben, amely lehetővé teszi az arcfelismerést a nagyobb biztonság érdekében.

Végezetül szó volt az önvezető képességekről is, ezek nélkül ma már nincs felső-kategóriás autóbejelentés. A Faraday Future esetében az alább felsorolt elemek „FF aiDriving” néven kerülnek bevezetésre:

Az autóra a 2017-es premier után bő 64 ezer előrendelés került leadásra, hogy aztán ebből mennyit váltanak át valódi megrendelésre és kiszállításra, az ma még nem ismert adat.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!