Érdekes szóbeszédek indultak el a világsajtóban, már ami egy újabb kínai gyártó érkezését illeti Európa területére. Egészen pontosan a Great Wall Motorsról van szó és annak gyártói kapacitásáról, amiből az Automobilwoche szerint Európába is szán valamennyit a kínai márka.
A fenti cikk szerint a kínaiak erősen gondolkodnak Németországban, azon belül is a keleti régiók valamelyikében. Sőt, még ennél is jobb a helyzet a leendő európai Great Wall Motor gyár esetében, ugyanis ha esetleg nem Németország lesz a kiválasztott helyszín, akkor is környéken nézelődne tovább a márka, aminek értelmében akár Csehország, vagy éppen hazánk, Magyarország is esélyes induló lehet.
A Great Wall Motors még 2021 nyarán tette közzé a 2025-ig kidolgozott stratégiai tervét, és bemutatta az új, elektromos autókba szánt akkumulátorát. A kínai autógyártó 2025-ig 4 millió jármű eladását tervezi világszerte, melyeknek legalább 80 százaléka, azaz 3,2 millió autó úgynevezett New Energy Vehicle (NEV) lesz.
Hazánk nem mellesleg már jelenleg is az egyik legfontosabb helyszíne a világ e-autó gyártásának, elég csak a nagy akkugyártók neveit (pld.: SK Innovation – Iváncsa, Samsung SDI – Göd, CATL – Debrecen), vagy azon gyártókat említeni (pl.: BMW – Debrecen, Mercedes-Benz – Kecskemét, BYD e-buszok – Komárom), akik ezen a területen tevékenykednek aktívan és nem mellesleg mindannyian hazánkat választották. Ezen gondolat mentén elindulva simán benne van a pakliban, hogy a Great Wall Motor is hazánkat választja a sokszor akadékoskodó és drága munkaerővel bíró Németország ellenében.
A Great Wall európai tervei esetében nem csak a helyszín kérdéses még, hanem a leendő üzem megvalósulása kapcsán is vannak nyitott témák. Konkrétan az, hogy a GWM egy teljesen új üzemet akar majd felépíteni, vagy egy már létező gyárat akar megvásárolni? A gyártó sajtósa szerint számos megkeresését kaptak olyan autógyárak esetében, melyektől szabadulna az adott márka, vélhetően a veszteséges, vagy nem kielégítő gyártói lehetőségek miatt. Számos példát láttunk már arra, hogy a kínai tőkéből megreformált gyárak sikeres üzletmenetbe tudtak fordulni.
Európában a Great Wall Motor eddig a tisztán elektromos kompakt modellt, az Ora Funky Cat-et és a PHEV Wey Coffee 01 SUV-t kínálja. Április végéig 268 Great Wall járművet regisztráltak újonnan Németországban. Érdemes tudni, hogy „a Great Wall Motor egy magáncég, és Így nyomás sincs rajtunk a kormányzat részéről. Ezért pragmatikusabbak lehetünk, mint sok más kínai gyártó, így nem is tűzünk ki konkrét értékesítési célokat a kezdeti szakaszban.”