A személyautókkal kapcsolatos tűzesetek az autózás kezdete óta velünk vannak. Az elektromos autók rohamos terjedésével a figyelem az ilyen autókkal kapcsolatos tűzesetekre irányul, azon belül is egy lángra kapó Tesla az igazi finom falat a kattintásvadász cikkíróknak. Szó se róla, mi is megírjuk most az esetet, de kárörvendés nélkül.
2023 május 6-a nem igazán volt vidám nap az Egyesült Államokban élő Bishal Malla számára, ugyanis a Kaliforniában élő Tesla-tulajdonos sajnos azzal volt kénytelen szembesülni, hogy az általa használt Model Y előbb füstölni, majd nagy erőkkel lángolni kezdett. A történtekről maga a tulajdonos számolt be és tett fel videókat a Twitter profiljába:
My Tesla Y caught fire on Saturday, May 6 at the California hwy. I was driving on a ramp to enter the freeway when I hear a noise from the bottom. I opened my door and saw smoke coming from the bottom. It’s been 2 weeks and not a single follow up. I need answers. pic.twitter.com/kW4wTp6V2U
— bishal malla (@bishal_malla1) May 18, 2023
A sofőr egy autópálya felhajtón vette észre először, hogy valami baj van és a Tesla Model Y nem úgy viselkedik, ahogyan kéne. Először defektre gyanakodott, így félreállt a felhajtón, hogy ellenőrizze a helyzetet. Bishal Malla azt mondta, hogy a Tesla remegni kezdett, ezért feltételezte, hogy valami nincs rendben a gumival. Ám miután kiszállt az autóból, az rögtön elkezdett füstölni, majd lángnyelvek csaptak fel az autó aljából. Nem sokkal később az egész Model Y lángokban állt. Szerencsére senki sem sérült meg az incidensben, de az autó komoly károkat szenvedett el az eset végére.
Malia következő lépése az volt, hogy felvette a kapcsolatot a Tesla ügyfélszolgálati részlegével, hogy tájékoztassa őket a történtekről, és megpróbáljon többet megtudni az incidensről. Szerencsére a biztosítótársasága fedezi az új autót, de a Tesla ügyfélszolgálata állítólag nem igazán volt segítőkész. A Model Y tulajdonosa szerint a Tesla ügyfélszolgálata csak akkor segített volna neki, ha Assistance keretében kellett volna az ügyet intézni, de egy kigyulladt autó sajnos messze van egy sima lerobbanástól.
„Több mint 10-szer próbáltam elérni őket, de a közúti segélyszolgálat ügyfélszolgálatának munkatársai nem tudtak mit tenni. Az egyik ügynök, akivel beszéltem, volt mersze azt mondani, hogy vigyem el a teljesen leégett Teslámat a Tesla által ajánlott szervizközpontba. Az autómat nagyjából egy roncshalmaz, hogy a fenébe tudnám ezt megtenni?”
- Sofőr: Szeretném ha a Tesla magyarázatot adna rá, hogy miért gyulladt ki az autóm.
- Tesla: Természetesen. Mivel a roncs magán tulajdon és a biztosító is igényt tart rá, ezért hozza el hozzánk és megvizsgáljuk az engedélyével.
- Sofőr: Ez nevetséges! Válaszokat akarok most azonnal! Ha nem akkor a médiához fordulok.
Sajnos egy tűzeset kapcsán mindig nehéz ügyintézés vár a tulajdonosra, legyen szó dízeles BMW kombi, vagy elektromos autó kigyulladásáról.
Malla történetének jelentősége túlmutat egyéni tapasztalatain. Emlékeztetőül szolgál, hogy a nyílt és átlátható kommunikáció elengedhetetlen, különösen a biztonsággal kapcsolatos események kezelése során. A Teslának, mint vezető elektromos járműgyártónak, előtérbe kell helyeznie az ügyfelek aggályait és hatékony kommunikációs csatornákat kell biztosítania az időben történő megoldás érdekében.