Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett az amerikai Rivian, akiknek szinte minden erőforrásukat leköti az Amazon furgonok gyártása. Nehéz ügy, ha a saját érdekek mellett a pénzzel támogatóét is ki kell szolgálni. De azért lassan magára is marad ideje a Riviannak, akik eljutottak február óta oda, hogy az új Enduro hajtásláncot a saját autójukba is be tudták építeni.
Ezen a Rivian már egy jó ideje dolgozik, ami tulajdonképpen az első, saját fejlesztésű hajtásláncuk. Ebben két elektromos motor teljesít szolgálatot, míg az eddig külsős forrásból jövő hajtásláncban 4 e-motor van. Az új Endoróval a Rivian jelentős költségmegtakarítást tud elérni, hiszen a jelenleg használt, négymotoros verzió jelentős felárral érkezik a gyárba, ugyanis ezt egy külső beszállítótól vásárolják.
Az Enduro február óta készen áll a használatra és a beépítésre, ám ezek a kész hajtásláncok az Amazon furgonjaiba kerültek. Most viszont elérkezett nagy nap, hogy a Rivian az első R1T pickupjába is helyet biztosítson az Enduro-nak. A nagy eseményről Twitter poszt és hivatalos sajtóanyag is készült.
The first customer Dual-Motor R1T rolled off the line this week, helping us continue to ramp Quad-Motor and our commercial van line. Deliveries start in June. https://t.co/E7Q5w5MCZo pic.twitter.com/LmH6b4dD7X
— Rivian (@Rivian) May 25, 2023
Tim Fallon, a Rivian gyártási igazgatója így kommentálta a nagy hírt:
„Hihetetlenül büszke vagyok arra, amit a csapatunk elért. A kétmotoros változataink bemutatása jelentős mérföldkő létesítményünk teljes kapacitásra emelésében és nagyszerű munkát végeztek az alkalmazottak annyi időn keresztül, hogy ez megvalósuljon.”
Most, hogy az első, vásárlóknak szánt R1T legurult a sorról, várhatóan hamarosan megkezdődik a kiszállítás is az ügyfelek számára. A Rivian azt állítja, hogy a kétmotoros R1T pickupok kiszállítása a jövő hónapban, júniusban kezdődik. Ugyan még nem határozták meg, hogy mely konfigurációkat szállítják először. Az Enduro hajtáslánc-okozta költségcsökkentés pedig már most látható az R1T áraiban, konkrétan 8000 dollárral olcsóbb az új, kétmotoros változat. Így az R1T alapára 73 ezer dollárra csökkent a „standard” akkumulátorcsomaggal. Bár nekünk európaiaknak nem feltétlenül fontos infó, de ezzel az árral így ez a verzió is jogosulttá vált az Egyesült Államokban igénybe vehető 3750 dolláros adójóváírásra.