A Teslának van a legerősebb márkahűsége az autógyártók közül

0

Aki követi a Teslával kapcsolatos híreket, az bizonyára többször olvasott róla, hogy ezen márkának volt eddig a leginkább lojális vásárlóköre. A márkahűség minden gyártó életében fontos dolog és minél inkább közvetítendő üzenet a vásárlók felé, hiszen ez egy igen erős tényező azon döntés meghozatalakor, hogy mit vegyen következő autójának a vásárló.

A Tesla ebben pedig nagyon jó. A legzseniálisabb az egészben, hogy igazából nem kell Elon Musknak törnie magát a vevők kegyeit keresve, hiszen maguk az autók azok, melyek mindent elmondanak a cég filozófiájáról és persze a számos ponton felfedezhető technológiai fölényről.

Ezúttal a Citi elemzői vették górcső alá az egyes márkák vásárlóinál fennálló lojalitást. Nem árulunk el vélhetően nagy dolgot azzal, ha elmondjuk, hogy a Tesla ebben továbbra is a legerősebb. A Tesla vásárlói (annak minden elérhető modelljét figyelembe véve) körében 67 százalékos a márkahűség mutatója, míg az elektromos autókat is forgalmazó márkák között ez átlagosan csak 46 százalék.

A Tesla kínálatán belül a Model 3 az ász, hiszen erről a típusról váltanának a legkevesebben a megkérdezettek közül. A leggyengébb Tesla ebből a szempontból a Model S. Az eredményeknek vélhetően az áll a hátterében, hogy a Model 3 ársávjában nem nagyon van ütőképesebb ajánlat, ám a Model S esetében már olyan kihívók vannak, mint a Porsche Taycan, Mercedes-Benz EQS-EQE, vagy éppen a Lucid Air.

„A Tesla márkahűségi mutatója az elmúlt években valamivel magasabb tendenciát mutatott a mostani állapottól. Érdekes lesz látni, hogyan alakul a mutató az új elektromos járművek piacra kerülésével, de a jelenlegi lojalitás mértékéről azt gondoljuk, hogy lenyűgöző.”

A Tesla jelenleg a világ legértékesebb autógyártója, piaci tőkeértéke nagyjából 580 milliárd dollár. Az autógyártó várhatóan több mint 1,8 millió járművet gyárt majd idén, amelyek többsége a cég sanghaji és berlini Gigagyárában készül. Eközben a Giga Texas üzem várhatóan drasztikusan megnöveli a gyártói kapacitását a következő 18 hónapban, az eredeti fremonti üzemet pedig alaposan átdolgozzák annak érdekében, hogy lépést tudjon tartani a többi Gigafactory darabszámával.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!