Akkugyár és közel kétmillió Tesla gyártása a cél Kínában

0

A Giga Sanghaj jelenleg a Tesla tömegtermelésének az egyik legbiztosabb alapköve. Annyira számít a Tesla az itteni kapacitásokra, hogy már export központnak is megtették a korábban amerikai gyáruk (Fremont) helyet. Vagyis Kínából szolgálják ki a világ nagy részét Teslákkal.

Ennek fényében nem meglepő, hogy a csupán 1 év alatt a semmiből felépített gyárat már nem sokkal az átadás után kibővítették egyszer és azóta is többször szóba került pletyka szinten, hogy úton a következő ilyen lépés. Az üzem jelenleg elérte a maximális kitűzött gyártási kapacitását, vagyis az évi 1 millió legyártott elektromos autót.

A legutolsó, bővítésre vonatkozó szóbeszéd alig pár hónapos, amit a Reuters írt meg. Akkor konkrétumot nem írtak ezzel kapcsolatban, csupán azt, hogy a heti átlagos gyártási darabszámot még feljebb akarják tornázni. Ennek eszköze természetesen leginkább a gyár bővítése tud lenni, de legújabb cikkükben sem arról írnak, hogy a Tesla ezt tenné. Egyszerűen csak azt olvasni a publikációban, hogy a jelenlegi éves 1,25 milliós darabszámot 1,75 millióra akarják feltornászni, vagyis évi félmillióval több autót akar gyártani a Tesla.

A Reuters cikk másik érdekessége, hogy szerintük a Tesla egy új, zsákos akkucellagyártást akar beindítani, LFP kémiával. Ezek az itt készülő autók olcsóbb változataiba kerülnének be. Ez elég érdekes információ annak fényében, hogy a Tesla eddig sose használt ilyen cellákat egyetlen autójában sem. Egyébként nem ez lenne az első eset, hogy a Reuters téved a Tesla ténykedésével kapcsolatban, ugyanis a közelmúltban is volt jó pár mellé lövésük.

Akárhogy is nézzük, az szinte biztos, a Giga Sanhaj jelentős kapacitásbővítés elé néz, ahogyan azt a többi, már meglévő üzemével kapcsolatban is meg kell lépje Elon Musk. Mindezt azért, hogy a 2030-ra ígért évi 20 millió darab autót le tudja gyártani Elon Musk vállalata. A legújabb üzem a Giga Mexico. Bár Elon Musk egyelőre nem árulta el, hogy pontosan mely modellek készülhetnek Mexikóban, csak annyi biztos, hogy ez lesz a „következő generációs autók” gyára. Továbbá az is tisztázott, hogy később akkumulátorokat is gyárthatnak az új helyszínen.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!