Musk is részt vesz a francia „ipari forradalomban”

0

Az amerikai temékek vásárlására felszólító Buy American rendelettel helyezkedik szembe ma Versailles-ban a Válaszd Franciaországot! (Choose France) című csúcstalálkozó.

Emmanuel Macron friss törvénytervezete a zöldiparról kifejezetten az európai gyártókat jutalmazza. Az Amerikától és Kínától való függetlenedés politikájában kitüntetett helyet kap egy új akkumulátorgyár létesítése is.

Összesen 700 millió eurót fektettek be Moselle-ben egy napelemgyárba – hivatalosan ma jelenti be Roland Lescure ipari miniszter szerint Emmanuel Macron elnök ezt a beruhást a Válaszd Franciaországot! nevet viselő hétfői, versailles-i csúcstalálkozón – értesült a Le Figaro. A beruházás 1700 új munkahelyet hoz létre. A fotovoltaikus cellagyártó üzem 2025-ben kezdhet működni, hosszú távon öt gigawatt lehet az üzem teljesítménye.

A hétfői találkozóra Macron 200 globális ipari vezetőt hívott meg Verasilles-ba, többek között Elon Musk is részt vesz a találkozón. A Reuters szerint Bruno Le Maire pénzügyminiszter, ipari és digitális szuverenitásért felelős miniszter a BFM francia hírtelevíziónak elmondta, hogy a kormány és Musk között a tárgyalások több témát is érintenek, köztük az elektromos autókat.

A törvényhozás elé kedden terjeszti be Emmanuel Macron köztársasági elnök Franciaország újraiparosításának felgyorsításáról szóló törvényjavaslatot. Új programjában tekintélyes részt képvisel a zöldipar és a zöldenergia, ezért utazott a napokban Dunkerque-be is, ahol az országban negyedikként új akkumulátorgyár létesül.

Ismert: a Távol-Kelet térhódítása az akkumulátorgyártó kapacitások terén aggodalommal tölti el az európai autóipar szereplőit. Mint arról a La Tribune című francia gazdasági napilap is beszámolt, Macron nem hagyott kétséget afelől, hogy „ez egy gazdasági, politikai, területi és geopolitikai csata. Az államfő sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy Franciaország jobban deindusztrializálódott, mint Európa más országai” – s hozzátette: „hagytuk, hogy ez megtörténjen, így elvesztettünk az iparban mintegy 12 százalékpontos részesedést”.

Emmanuel Macron a napokban Dunkerque-be látogatva erősített rá a kezdeményezésre: itt szeretne a tajvani ProLogium-csoport egy elektromos járművekhez szánt elektromos járművekhez szánt akkumulátorgyárat felállítani Franciaországban, a termelés 2026 végén kezdődhet. Ez lenne az ország negyedik akkumulátorüzeme.

Choose France!”

Az ipar védelme az Egyesült Államokkal és Kínával szemben – így foglalta össze a kormányfő programját, mely, mint azt a La Tribune felidézi, négy pilléren nyugszik.

„Az első a versenyképesség makrogazdasági politikája” – mondta Emmanuel Macron. A második kar a beruházás: Franciaország 2018-tól az akkumulátorok, az elektronika és a mesterséges intelligencia területén több milliárd eurót fektetett be kulcsfontosságú központokkal rendelkező vertikális ágazatok fejlesztésébe, ez a Franciaország 2030 program lényege. A harmadik az európai megközelítés – a franciák szakítani akarnak azzal a gyakorlattal, hogy Európa feladta ipari bázisát, hogy ezzel leszorítsa az árakat. A negyedik pillér a területi stratégia. Franciaország megduplázza a félvezetők gyártását, különösen Grenoble-ban – ígérte Macron.

Bruno Le Maire a La Tribune-nek kifejtette a program két célját: „Újra termelni Franciaországban, és elérni, hogy az ország legyen az első dekarbonizált ipari hatalom Európában.”

A brüsszeli lap szerint Macron a vezető francia autógyártók követelésének tesz eleget, amikor fellép az amerikai beruházási hullám és a piacokat berobbantó kínai autómárkák dömpingje ellen.

A kínai autógyártók – amelyek már most is világelsők az akkumulátortechnológiában – idén megduplázták az európai autópiac feltörésére irányuló erőfeszítéseiket. Olyan márkák, mint a BYD, a Nio és a Great Wall, egyre fokozzák értékesítésüket a kontinensen – írja a Politico.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!