A Kia és a Honda is emelte elektromos autógyártási számait

0

Folyamatosan nő az igény a tisztán elektromos autók iránt, amit manapság már csak az az autógyártó nem lát meg, amelyik nem akarja. Egyre nagyobb tudással és ezen felül legfőképp hatótávval érkeznek meg a legújabb elektromos autók, így valóban egyre több ember el is gondolkodik azon, hogy a következő autója elektromos legyen.

A nagyobb kereslet nagyobb gyártási darabszámokat követel, már ha egy adott autógyártó le akarja követni a növekvő érdeklődést és pénzt is akar keresni. Ennek megfelelően folyamatosan érkeznek is a reakciók a gyártóktól, akik emelik a termelési kapacitást ahhoz képest, amit mondjuk akár csak egy évvel ezelőtt is meghatároztak maguknak. A legújabb két bejelentkező ezúttal a Kia és a Honda. Mindkét autógyártó úgy tett, mint riválisaik korábban: jelentősen megemelték azt a tervezett darabszámot, amit a jövőben terveznek legyártani.

A Kia, a Hyundai Csoport tagjaként szerencsés helyzetben van, hiszen a Csoport amúgy is elkötelezett az elektromos meghajtású autók gyártása mellett, így az E-GMP padlólemezen túl további területeken is támogatást élvezhet maga mögött. A vállalat frissített stratégiája szerint 2030-ig 1,6 millió elektromos autót kíván eladni, ami 400 000-rel több, mint a korábbi 1,2 milliós szám. A Kia egyébként a teljes portfólióját érintve 4,3 millió darab autóval számol (elektromos és hagyományos), így ez az 1,6 millió elektromos változat az összes eladásokban már 37 százalékot adna ki, az elektromosok javára. Elérhető elektromos típusok tekintetében sincs miért panaszkodniuk, ugyanis ott van a nálunk is járt EV6, de már bemutatkozott az EV9EV5 páros is.

A másik nevező, akik növelik a gyártási darabszámukat, a Honda, amiről kiadtak egy hivatalos sajtóanyagot is. Jelenleg egy tisztán elektromos modellel vannak jelen a BEV-piacon (Honda e), valamint számos mild hibriddel. Azonban hamarosan érkezik a GM Ultium lemezére épülő Prologue, de az Acura ZDX, valamint a Sonyval közös munka, az AFEELA is már benne van a csőben.

A japán gyártó terveiről összességében elmondható, hogy 2030-ra 2 milliós legyártott darabszámban gondolkodnak már.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!