Meglehetősen nehezen tud labdába rúgni az elektormos autók piacán Kínában a Volkswagen, a BMW és a Mercedes. A nagy múltú német gyártók egyre növekvő hátránnyal rendelkeznek a kínai márkákkal szemben, amelyek gyártói komplett ellátási láncokat birtokolnak, vagyis a nyersanyag, az akkumulátor, gumik és a szoftverek is kínai kézben vannak.
Egyre nagyobb nyomás nehezedik a német autógyárakra, és ez a kedden megnyílt Sanghaji Autószalonon újfent megmutatkozott. A hatalmas felvevőpiaccal rendelkező Kína autóvásárlói számára egy elektromos autó egy fajta életmódot, „második otthont” jelent. Továbbá a kínai állam anyagilag támogatja az elektromos autó vásárlóit, szemben azokkal, akik belső égésű motorokkal szerelt autót vesznek.
Az elektromos autók gyártásának éllovasa Kína. Németország ebben a tekintetben jelentős hátránnyal rendelkezik, amelynek ténye meg is látszik a kínai piacon meglévő részesedésükben. Mindez a Volkswagen esetében 2,4 százalék, a BMW és a Mercedes tekintetében mindössze 1 százalék.
A Sanghajban kiállító német gyártók éppen ezért minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy erősítsék pozíciójukat az ázsiai országban. A BMW a Münchenből jövünk, de Kínában is otthon vagyunk szlogennel kampányolt. A Mercedes pedig nem mulasztotta el közölni a kiállításon annak tényét, hogy minden eddiginél jobban figyelembe veszik a kínai vásárlók igényeit az autóik tervezésekor.
A kínaiak előnyt élveznek a szegmensben, ugyanis komplett gyártási lánc áll rendelkezésükre: a nyersanyagoktól kezdve, az akkumulátorokon át, a szoftverekig, minden kínai kézben van, így nem függenek a sokszor bizonytalan beszállítóktól.
Tetézi a német autógyárak problémáit, hogy számos alkatrész, amelyet az elektromos autóikba szerelnek, szintén Kínából származik, így sok esetben drágább a beszerzésük, ráadásul időigényes is. A Német Autóipari Szövetség elnöke a helyzet kapcsán a német kormányt is felelősnek tartja: „Először is el kell végeznünk a házi feladatunkat Európában, Németországban, ami messze túlmutat az autóiparon.”