Áprilisban debütál az MG tisztán elektromos roadstere

0

A SAIC MG márka április vége előtt piacra dobja legújabb tisztán elektromos roadsterét, a Cyberstert. 

Az egykor angol, de ma már kínai tulajdonosi körrel bíró MG márka nagyon okosan és jól építi fel az elektromos autós kínálatát. Az MG volt az első, aki kínált tisztán elektromos kombit az Európában népszerű kivitel szerelmeseinek (MG5) és úgy néz ki, hamarosan egy újabb mérföldkőhöz ér a márka kínálata.

Tisztán elektromos kabrió, amit ráadásul egy rendkívül sportos külsőbe csomagoltak, nem igazán létezik még megvásárolható formában. Itt említhetjük esetleg a Polestar 6-ot, amit végül megcsinált megvehető formában a gyártó, ám az 5000 darabos kínálat azonnal elfogyott. A Polestar 6 egy 800 voltos alumínium platformra érkezik, 884 LE teljesítménnyel és 900 Nm-es nyomatékkal.

Látszik tehát, hogy igény lenne egy elektromos kabrióra és úgy néz ki, hogy hasonlóan az elektromos kombi esetében felmerült igényekhez, ezúttal is a konkurencia előtt fog cselekedni az MG. Ez pedig, ha hihetünk az Autocar magazinnak, még idén április előtt meg fogja lépni a márka. Ez az újdonság pedig nem lesz más, mint a 2021 májusában tanulmányautóként bemutatott Cyberster sorozatgyártásra kész kivitele. Akkor az alábbi YouTube videóval promózott az MG:

Az autó eszmei alapja az 1960-as évek nagy sikerű MG sportautójára is egy reflektálás, ez volt az MGB Roadster. A tanulmányautó egyik legszembetűnőbb jellemzője a „magic Eye” néven futó első fényszóró és az angol örökségre utaló hátsó világítás. A szembetűnő megoldások végül úgy tűnik, hogy a sorozatgyártásba már nem érnek el, mivel kedvenc szivárogtatónk, a kínai MIIT ezúttal is lelőtte a poént a nagy premier előtt. Amit a hírek szerint az MG még ebben a hónapban meg fog lépni, a Sanghaj Auto Show-n.

A kiszivárgott képeken továbbra is a 2021-es tanulmányautó főbb vonásait láthatjuk, de immár a közúti forgalomhoz szelídítve. Azonban még így is markáns a Cyberster megjelenése. Meglehetősen mély elülső rész jellegzetes hűtőnyílásokkal és a magas hátsó, önálló tervezésű LED-es hátsó lámpákkal összetéveszthetetlen megjelenést kölcsönöz az autónak.

Adatokból eddig szerény a felhozatal. A jármű viszonylag hosszú egy kétüléses roadsterhez képest, 4,54 méter, tengelytávja 2,69 méter, magassága csupán 1,33 méter. A hossz vélhetően a kellően nagy akkupakk miatt szükséges. Erről az egységről még nincsenek infók, azonban a teljesítmény kapcsán 231 és 250 kW-ot (hátsókerék hajtással), illetve plusz 150 kW-ot várhatunk az összkerekes verzió esetében. Az árak még nem ismertek, illetve az sem, hogy a Cyberster csak Kínában marad-e, vagy Európában is forgalomba kerül?

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!