Jön az MG Cyberster elektromos sportautó

0

Egyre több jel utal arra, hogy az egykori legendás angol márka fokozatosan egyre inkább magára talál és az elektromos meghajtással egy új, sikeres korszak jöhet el az MG életében. Az 1924-ben indult MG jelenleg a kínai SAIC tulajdonában áll. 2007-ben vették át az akkor már erősen haldokló márkát és a ZS SUV 2019-es villanyosításával ráléptek a jövőbe vezető útra. A siker annyira nagy lett, hogy az MG vezetősége már azt tervezi, hogy miként lép be a kontinentális Európa piacára. Ebben nagy segítségükre lesz a vadiúj formatervű és nagy tudású Marvel-R SUV.

Az MG Marvel R Electric főbb jellemzői:

  • Akár három motoros meghajtás (maximum 212 kW teljesítmény, 665 Nm nyomaték)
  • 400 km WLTP hatótáv
  • 4,9 mp 0-100 km/h gyorsulás
  • 200 km/h végsebesség

A Marvel-R után pedig most egy kicsit komolyabb vizekre evezett az MG, hiszen az idei Shanghai Motor Show-n bemutattak egy igazán merész tanulmányautót, ez volt a Cyberster.

Az autó eszmei alapja az 1960-as évek nagy sikerű MG sportautójára is egy reflektálás, ez volt az MGB Roadster. A tanulmányautó egyik legszembetűnőbb jellemzője a „magic Eye” néven futó első fényszóró és az angol örökségre utaló hátsó világítás.

Az autógyártótól kapott adatok alapján elmondható, hogy a tanulmányautó 800 km megtételére lenne képes, a 0-100 km/h gyorsulást három másodperc alatt produkálva. A Cyberster kommunikációs képességeit az 5G hálózatra való kapcsolódás lehetősége is erősíti. Sajnos semmilyen további információ nem áll rendelkezésre a Cybersterről jelen pillanatban.

Az azonban most nagy öröm, hogy az MG-t birtokló SAIC bejelentette, az MG Cyberster sorozatgyártásba megy. Az autó iránt a bemutatása óta közel 5000 érdeklődő jelezte 1000 jüan (~178 dollár) képében, hogy bizony vennének az autóból egyet maguknak. Ennyi elég volt a SAIC vezetőségének, hogy a sorozatgyártás mellett döntsön. Az autónak lehet létjogosultsága, hiszen elég csak a BMW i8-ra gondolnunk, ami szintén egy rétegmodell, de bámulatosan gyönyörű sportautó lett. Ha pedig a BMW-nek belefért egy ilyen típus, akkor egy kínai óriásnak sem lenne különösebben nagy gond a legyártása, főleg, ha keresne is rajta némi pénzt.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!