Most már biztos, hogy Európában is értékesíteni fogja a kínai BYD elektromos autógyártó a Dolphin és a Seal modelljeit. A Dolphin június-júliusban, míg a Seal augusztus-szeptemberben fog debütálni az öreg kontinensen.
Nem sokkal a BEV trió, az Atto 3, Tang és a Han európai premierje után a BYD maga is megerősítette, hogy fontolgatja a Seal középkategóriás szedán és a Dolphin kompakt elektromos modellek értékesítését Európában. A napokban viszont a kínai gyártó bejelentette, hogy megszületett a döntés: mindkét, tisztán elektromos modelljét még az év vége előtt forgalomba kívánja hozni Európában.
Mindkét modell a BYD által kifejlesztett e-platform 3.0-ra épül, amely a cég saját, LFP cellás kémiájú Blade akkumulátorait használja 800 voltos konfigurációban. Vannak azonban eltérések, amelyeket most maga a BYD is megerősített. A Dolphin modellben a cell-to-pack technológiát alkalmazzák, amelyben a cellák (a blade akkumulátornál szokásos) közvetlenül az akkumulátorházba vannak integrálva. Míg a Seal modellt továbbfejlesztették a gyáriak és úgynevezett cell-to-body techológiát kapott. Itt az akkumulátorház fedele átveszi a karosszéria padló funkcióját.
Maga a BYD is kijelenti a közleményében, hogy a cell-to-body technológia előnye, hogy „a jármű karosszériája alacsonyabb lett a jobb aerodinamika érdekében, míg a karosszéria merevsége megnőtt a nagyobb biztonság érdekében. Továbbá a kialakítás több belső teret kínál a csökkentett akkumulátortérfogat miatt.” Ennek eredményeként a Sealt „sportos D-szegmensű szedánként” kínálják 82 kWh-s akkumulátorral. A 230 kW-os hátsókerék-hajtással ez 570 kilométeres WLTP-hatótávot eredményez; a 390 kW-os összkerékhajtású modellel további 520 kilométer megtétele várható.
A Seal maximális töltési teljesítménye 150 kW és a 30-80 százalékos töltési folyamat mindössze 26 percet vesz igénybe. A CTB technológiának köszönhetően a Seal tíz milliméterrel alacsonyabb és 0,219 cW légellenállási együtthatóval rendelkezik. A hátsó csomagtere 402 liter, míg az első motorháztető alatt 53 litert kapunk.
A már kapható C-szegmensű Atto 3 SUV-hoz a jövőben a ferdehátú Dolphin is csatlakozik. 60 kWh-s LFP akkumulátorával akár 427 kilométeres hatótáv érhető el egyetlen töltéssel. Az elsőkerék-hajtás 150 kW teljesítményű – akárcsak az Atto 3-ban.
Nem csak hatótávolságban és hajtási teljesítményben, hanem méretekben is hasonlít a Dolphin egy VW ID.3-hoz. A BYD Dolphin 4,29 méter hosszú, 1,77 méter széles és 1,57 méter magas – tengelytávja pedig 2,77 méter. A 345 literes csomagtér a hátsó ülések háttámláinak lehajtásával akár 1310 literre is bővíthető.
Dasselbe Problem wie schon beim Atto3: der Preis: Der #Dolphin von @BYDCompany ist deutlich teurer als erwartet. Morgen erste Testfahrt, auch mit dem #Seal , der gegen das Tesla M3 antritt (aber wohl auch nicht beim Preis). @autobild pic.twitter.com/pV8jar8EGv
— Hank (@haukeschrieber) April 11, 2023
A BYD egyelőre nem fedte fel közleményeiben a Seal és a Dolphin árait. Egy rendezvényen 30 000 és 38 000 euró közötti ársávot emlegettek a Dolphinért. Az Atto 3 ismert árait figyelembe véve a 60 kWh-s akkumulátorral szerelt Dolphin valószínűleg 38 ezer euróról indul.
„Örömmel jelentem be, hogy két újabb úttörő jármű érkezik európai vásárlóink számára.” – Mondta Michael Shu, a BYD Europe vezérigazgatója és ügyvezető igazgatója. „Miután a BYD márka Európában megjelent a BYD TANG E-SUV-val, a BYD HAN E-Sedan-nal és a BYD ATTO3 C-SUV-val, az ügyfelek és a kereskedők reakciója hihetetlen volt. Most egy újabb két innovatív új jármű bemutatásával fokozzuk a sebességet, amelyek a legmodernebb elektromos járműtechnológiával rendelkeznek.”