Legutóbbi publikus tervei szerint a Hyundai Motor Group célja, hogy 2030-ra a világ három legnagyobb elektromosautó-gyártója közé kerüljön. Ennek érdekében a dél-koreai csoport mintegy 24 billió Wont (16,6 milliárd euró) fordít a termelés növekedésére és új modellek bemutatására.
Várhatóan a Hyundai Motor, a Hyundai Mobis (Genesis) és a Kia 31 tisztán elektromos modellt tud felsorakoztatni erre az időpontra – „válaszul az elektromos járművek iránti növekvő keresletre.” Ennek fényében a mostani bejelentéshez ezen modellek kevésnek bizonyulhatnak. Igaz, hogy néhány napja a Kia úgy nyilatkozott, hogy 2030-ra 33 százalékkal emeli az elektromos modelljeinek értékesítéséi céljait, de így is várhatóan a Kia 15 tisztán elektromos modellt fog felmutatni 2027-re. A maradék 16 modellen fog osztozni a Hyundai és a Genesis. Mivel a Hyundai és a Genesis jelenleg három-három modellel gazdálkodik, ezért nem sok új elektromos modellt fognak tudni felmutatni a jövőben.
A most bejelentett 24 millió Won egy részét egy teljesen új, tisztán elektromos platform fejlesztésére fordítják. Várhatóan ez lesz az úgynevezett eM platform ami 2025-ben fog debütálni. Egy korábbi bejelentés szerint az eM platform „minden szegmenst” kielégíthet – a kisautóktól az ötméteres szedánokig vagy SUV-okig. Emellett 50 százalékkal nagyobb hatótávolságot is biztosít az új platform a jelenleg kapható modellekhez képest. Az IONIQ 5 és IONIQ 6 e-GMP platformos járművekhez viszonyítva ez körülbelül 750 kilométert jelentene a középkategóriás crossovereknél és 900 kilométert a középkategóriás szedánoknál. A jelenleg 507, illetve 610 kilométeres WLTP hatótávolság alapján.
Ezenkívül egy a dél-koreai beruházásokról szóló jelentés megerősíti, hogy a Kia egy új üzemet is felépít, ahol csak tisztán elektromos modelleket gyártana a jövőben. Az új üzem a tervek szerint 2025 második felében kezdi meg a sorozatgyártást és kezdetben 150 000 járművet gyártanának itt évente.