Egyre többször bukkan fel az elektromos meghajtású autó az élet különböző területein mindez pedig jelentős előrelépés. Legyen szó föld alatti bányatevékenységekről, vagy éppen temetésről, a halk és károsanyag-mentes közlekedés csak előnyére válik mindenkinek.
Most egy újabb ilyen területen jelent meg az elektromos meghajtás, méghozzá a szafari-turizmus világában. Mindenkinek ismerős az ilyen szakmában hadra fogott autók kinézete és most egy Rivian R1T pickup került átalakításra annak érdekében, hogy a szafari résztvevőinek ne kelljen kipufogógázokat belélegezni. Továbbá a vadvilági élőhely nyugalma sincs zavarva.
Az átalakított R1T híre a The Drive magazinban jelent meg és maga az elektromos Rivian egy afrikai rezervátumban áll munkába, Masai területén (MWCT – Maasai Wilderness Conservation Trust). A rezervátum nemrég jelentette be, hogy kísérleti projektet indított a Riviannak együttműködve. A cél pedig nem más, mint Földünk élőhelyeinek védelme.
A kísérleti projekt négy R1T elektromos kalandjárművel indult, melyek a Chyulu dombokon segítik a vadaspark látogatóit és dolgozóit. A munka több részből áll, ennek egyik része a park fenntartásához kapcsolódik, de itt is kamatoztatni lehet az elektromos meghajtás előnyeit, hiszen a szinte hangtalan továbbjutás az orvvadászat elleni harcban is jelentős hatékonyságot tud nyújtani.
A program sikeresnek tűnik, hiszen az első pár darab R1T pickup után már kinézőben vannak további R1S SUV modellek is. Valamint a szükséges töltő infrastruktúra, amit szintén a Rivian szállít majd a kenyai rezervátumba. A legjobb pedig most következik, hiszen a Rivian a jelenleg elérhető legmodernebb napelemes töltési megoldásokat is eljuttatja az MWCT-be. Így valóban emisszió-mentesen tudják majd a dolgozók ellátni a munkájukat.
„Nagyon izgatottak vagyunk a Riviannal való együttműködés kapcsán, mivel szerintünk intenzíven foglalkoznak bolygónk problémáival és aktívan küzdenek az éghajlati válság ellen.”
A Rivian R1T pickup 2018 végén mutatkozott be és ez a jármű is az elektromos autók esetében klasszikusnak mondható „gördeszka” formájú alvázat választotta, középen az akkucsomaggal, a tengelyeken pedig (jelen esetben) 4 kis méretű, de erős elektromos motorral. Mindegyik motor 147 kW teljesítményt prezentál, ám a leadott teljesítmény mértékét a vezető szabályozhatja 300-562 kW között. Az akkumulátorok kapacitása szintén választható: 105 kWh, 135 kWh és 180 kWh kapacitás formájában. A jármű önsúlya 2670 kg, rakományának maximális tömege pedig 800 kg lehet pluszban.